לא רוצים להיות עמונה 2: בנתיב האבות דורשים מנתניהו שלא יפקיר אותם

לתושבי השכונה נמאס לחכות שידברו אתם על פתרונות להרס בתיהם והם החליטו לקיים הפגנה מול משכן הכנסת, "דורשים מראש הממשלה לפתור את המשבר כבר מעכשיו ולא להפקיר את המשפחות עד לרגע האחרון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/07/17 07:19 כג בתמוז התשעז

לא רוצים להיות עמונה 2: בנתיב האבות דורשים מנתניהו שלא יפקיר אותם
רוצים פתרון. נתיב האבות, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

תושבי שכונת נתיב האבות, שבתיהם אמורים להיהרס בתחילת 2018 בהוראת בג"ץ, צפויים להפגין היום (שני) מול משכן הכנסת כמחאה על כך שלא נועדים עימם למציאת פתרון.

לטענת תושבי השכונה,מאז פסק הדין של בית המשפט העליון להריסת שכונת נתיב האבות שבאלעזר בגוש עציון, לא נוצר קשר עם המתיישבים במטרה למציאת פתרון. בעקבות המצב עולה בקרבם החשש שהם עלולים למצוא עצמם ללא קורת גג.

ממטה מאבק נתיב האבות נמסר: "אנו דורשים מראש הממשלה מר בנימין נתניהו לשים על סדר יומו את הטיפול בשכונת נתיב האבות ולפתור את המשבר כבר מעכשיו ולא להפקיר את המשפחות עד לרגע האחרון. ברור לנו כי רק התערבות אישית של ראש הממשלה תוביל לפתרון ראוי למשבר". 

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, סבור שיש פתרונות שניתן לאמת לאמץ והוא קורא קורא לממשלת ישראל לפתוח את האפשרות לבנות את השכונה בשטחים סמוכים. לדבריו, "לפי פסק הדין של בגץ בעוד מספר חודשים, 15 בתים בשכונה מיועדים להרס. בנקודת הזמן הזו אני קורא לממשלה להתאפס ולפעול להסדרת מעמד הקרקע ומציאת פתרון לאותן משפחות לפני שיהיה מאוחר".