לא מוותרים: דרישה מהשר כץ שלא יתיר את משחקי הכדורגל בשבת

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית שיגרה לשר העבודה והרווחה מכתב ובו פירטה מדוע עליו לא להוציא היתר למשחקים בשבת, כפי שהוסמך על ידי ועדת שרים מיוחדת. במידה ודרישתם לא תיענה איימו בתנועה כי יעתרו לבג"ץ

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/03/18 15:03 כז באדר התשעח

לא מוותרים: דרישה מהשר כץ שלא יתיר את משחקי הכדורגל בשבת
כדורגל, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

ועדת שרים מיוחדת הסמיכה לפני כחודש את שר העבודה והרווחה לאפשר את המשך משחקי הכדורגל בשבת, אך התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית שיגרה בתחילת השבוע מכתב לשר חיים כץ ובו דרישה שיימנע ממהלך זה אחרת הם יעתרו מחדש לבג"ץ.

לאורך עשרות עמודים פירטו בתנועה, באמצעות בא כוחם עו"ד אורי ישראל פז, מדוע ההיתר שהשר כץ עתיד להוציא מנוגד לחוק.

במכתב המפורט נכתב כי מדובר בהיתר שסותר את "תכלית חוק שעות עבודה ומנוחה", הן מבחינת המטרה "החברתית-סוציאלית" והן מההיבט הדתי. בהמשך הודגש כי ההיתר הכללי "בלתי מידתי בכך שהוא פוגע אנושות בציבור דתי שלם, וגם במסורתיים רבים, שרוצים לעסוק בספורט תחרותי".

לפני מספר שבועות התירה ועדת השרים לענייני היתרי עבודה בשבת לשר כץ לאפשר את המשחקים ביום המנוחה. מטעם הועדה נמסר כי "יישום ההיתר מותנה בכך שהמעסיק יעניק לעובד ימי מנוחה בהתאמה לשעות  שהעוסק בשבת". שר העבודה והרווחה חיים כץ התייחס להחלטה ואמר כי "הסטטוס קוו נשמר נמשיך לחזק את הספורט בישראל".

חיים כץ

חיים כץצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

במכתב שנשלח לשר העבודה נטען כי הועדה פעלה בחוסר סמכות מאחר והדיון שבסופו ניתנה הסמכות לשר העבודה התקיים בהרכב חסר ובכך השפיע על התוצאה הסופית.

עוד הודגש במסמך כי לפני מספר חודשים שלחו יותר מ-300 שחקני כדורגל בשתי הליגות הבכירות מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו דרישה לאפשר להם לשבות בשבת ולא לקיים משחקים ביום זה.

בין החותמים ניתן לצייו יותר מ-100 שחקנים מליגת העל כמו שחקניה של האלופה הפועל ב"ש, אליניב ברדה ושיר צדק, שחקנה של מכבי ת"א אלי דסה, שחקנה של בית"ר ירושלים חן עזרא,שחקנה של מכבי נתניה ערן לוי ועוד.

בתנועה הבירו לשר כי במידה ויחליט בכל זאת לממש את הוצאת ההיתר, כפי שהוסמך, היא תפנה לבג"ץ בדרישה מחודשת לבטל את משחקי הכדורגל בשבת