לאחר שנה: אירוע זריקת אבנים הוכר כלאומני

תושב לוד שהותקף על ידי ערבים במחנה הפליטים קלנדיה, לא הצליח לשכנע את המשטרה שמדובר בפעולת איבה. בעזרת התערבותו של ארגון חוננו הסכימה המשטרה לשנות את הגדרת הרקע למקרה מפלילי ללאומני

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/08/17 17:23 יז באב התשעז

לאחר שנה: אירוע זריקת אבנים הוכר כלאומני
זוקרי אבנים ערבים, צילום: AMAD GHARABLI/FLASH90

תושב לוד, שנקלע לפני כשנה למחנה הפליטים קלנדיה שם הותקף הל ידי תושבי המקום באבנים,, קיבל לפני מספר ימים הודעה שמשטרת ישראל החליטה להכיר באירוע כאירוע לאומני ולא כפלילי כפי שקבעה עד אז.

תחילת המקרה בנסיעה של גלעד מאזור בנימין לביתו. לאחר שהסתמך על אפליקציית וויז הוא נקלע בטעות לפקק בין המוני רכבים פלסטינים מחנה הפליטים.

משזיהה אחד הערבים במקום כי מדובר בנהג יהודי, הוא ניסה לפתוח את דלת רכבו וכגלעד התעמת עמו הוא הוציא מהרכב כלי עבודה שהיו בתוכו ונמלט.

בשלב זה תושבים נוספים זיהו אותו ואת הכיפה שעל ראשו ובמהלך מנוסתו אחד מהם יידה על רכבו אבן גדולה. גלעד הזעיק את נהמשטרה והצבא והיה עמם בקשר טלפוני עד שהגיע לירושלים. בהמשך הוא פנה למשטרת בנימין בבקשה שיכירו באירוע כפעולת איבה, אך לטענתו במשטרה סירבו לעשות זאת והסתפק בהגדרתו כאירוע פלילי.

תושב לוד שהותקף פנה לארגון 'חוננו' ובאמצעות עו"ד מנשה יאדו הם הגישו ערער על החלטת המשטרה. תחילה נדחה הערער ועמדת המשטרה המשיכה לקבוע כי מדובר בעניין פלילי, אך לפני מספר ימים והליך שנמשך מספר חודשים, החליטה משטרת ישראל להכיר במקרה כאירוע לאומני.

עו"ד יאדו התייחס להחלטה ואמר כי הוא "שמח שמשטרת ישראל בסופו של דבר הכירה בכך שזריקה של בלוקים על רכב ישראלי לא מהווה שוד, אלא אירוע פח"ע על רקע לאומני. צר לי מאוד שהמצוקה של היהודים בדרכים הופכת להיות כפולה: אחת מול המפגעים והשנייה מול הרשויות אשר עוצמות עיניים בכוח נגד המצב בשטח. אנחנו מקווים שהדברים ישתנו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן