לאחר בחירת אבי גבאי ליו"ר העבודה: העבודה מזנקת, יש עתיד נחלשת

על פי נתונים שהתפרסמו בחדשות 2, נראה שאבי גבאי עוקף את לפיד, עם 20 מנדטים, לעומת 14 בלבד בסקר הקודם. הבית היהודי זוכה על פי הסקר ב-13 מנדטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/17 20:42 יז בתמוז התשעז

לאחר בחירת אבי גבאי ליו"ר העבודה: העבודה מזנקת, יש עתיד נחלשת
אבי גבאי, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

אתמול בערב התרחשה דרמה במפלגת העבודה עם בחירתו של אבי גבאי ליו"ר המפלגה., סקר חדשות 2 שמתפרסם הערב (שלישי) מדגים כיצד בחירתו של היו"ר החדש משפיעה באופן מיידי על המפה הפוליטית. הסקר שנערך על-ידי מנו גבע ומינה צמח ממכון "מדגם", חושף זינוק ניכר של מפלגת העבודה. הליכוד עדיין ניצבת בראש, זאת על אף היחלשות כללית של גוש הימין.

על פי הסקר, העבודה בראשות גבאי מזנקת לכדי 20 מנדטים (לעומת 14 מנדטים בסקר הקודם) - אל מול 25 מנדטים של הליכוד (28 בסקר הקודם). ההתחזקות של העבודה מגיעה למול ירידה של יש עתיד שיורדת ל-18 מנדטים (21 בסקר הקודם), ואילו הבית היהודי מתחזק ועולה ל-13 מנדטים (9 בסקר הקודם).

סקר חדשות 2

סקר חדשות 2 צילום: חדשות 2

מבחינת הגושים, נרשמת היחלשות כללית בגוש הימין שזוכה ל-52 מנדטים (55 בסקר הקודם), ואילו גוש השמאל-מרכז מתחזק מעט וזוכה ל-43 (41 בסקר הקודם). 

בשאר המפלגות, הרשימה המשותפת נותרת במקום עם 13 מנדטים ואילו כולנו נחלשת וזוכה ל-8 מנדטים (11 בסקר הקודם). על-פי הסקר, יהדות התורה רושמת עלייה קלה וזוכה ל-7 מנדטים (6 בסקר הקודם) בעוד ישראל ביתנו יורדת קלות ומקבלת 6 מנדטים (7 בסקר הקודם). ש"ס ומרצ מתקרבות לאחוז החסימה וזוכות שתיהן בסקר ל-5 מנדטים בלבד (5 ו-6 מנדטים בסקר הקודם בהתאמה).

סקר חדשות 2

סקר חדשות 2 צילום: חדשות 2

גבאי הודיע כי מבחינתו המירוץ להחלפתו של נתניהו כבר החל. "הקמפיין להחלפת נתניהו התחיל היום, מבחינתנו הכריזו כבר על הבחירות", אמר. "אנחנו נביא 30 מנדטים ונחליף אותו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן