כץ: לעיריות מותר להעסיק פקחים יהודים בשבת

בתשובה לשאילתה בעניין הדו"חות לעסקים באשדוד שנפתחו ביום המנוחה, אמר שר העבודה והרווחה כי החוק מאפשר את העסקת הפקחים בשבת. לדבריו, היועמ"שים של העיריות מאפשרים הפעלת פקחים מכוח סעיף זה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/18 13:04 כט בשבט התשעח

כץ: לעיריות מותר להעסיק פקחים יהודים בשבת
חיים כץ, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לעיריות מותר להעסיק פקחים יהודים כדי לרשום דו"חות על הפעלת עסקים בשבת, כך אמר היום (ד') שר העבודה והרווחה חיים כץ במליאת הכנסת, בתשובה לשאילתה שלהגיש בנושא ח"כ יואל רזבוזוב מיש עתיד.

רזבוזוב התייחס לידיעה לפיה פקחי עיריית אשדוד שרשמו את הדו"חות לחנויות בשבתות האחרונות היו יהודים, ושאל אם אין בדבר צביעות. בתגובה ענה כץ כי חוק שעות עבודה ומנוחה מאפשר שני סוגים של היתרים לעבודה בשבת.

לדבריו, היתר מסוג אחד נבחן כל שבת מחדש, כמו ההיתרים שמקבלת הרכבת לעבודת פיתוח ותחזוקה במהלך השבת. היתרים מסוג אחר הם היתרים ענפיים לסוגים של עובדים, והיתר כזה קיים "לסדרנים ושמשים". כץ ציין כי היועצים המשפטיים של העיריות הם שמאפשרים הפעלת פקחים מכוח סעיף זה, ואינם מבקשים היתר ספציפי.

השר סיפר כי הופתע לגלות שבחוף הים בהרצליה פקחים רושמים דו"חות חניה בשבת. "פקחים נותנים שם רפורטים חבל על הזמן. התברר שיש להם היתר כללי לתת רפורטים. יש עיריות שעושות מה שהן רוצות, גם ראשון ואילת. זה הסדר מקומי אבל הם עובדים לפי חוק. בתל אביב אפשר לחנות בשבת בכחול לבן", אמר.