כמעט סופי: הפנימייה הצבאית באור עציון לא תיסגר

הלחץ גורמים רבים בציונות הדתית ובמיוחד השיחות בין שר הביטחון למקורבו משה ליאון, מניבות פרי. ליברמן צפוי להודיע בימים הקרובים באופן רשמי כי הפנימייה הצבאית הדתית תמשיך לפעול

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/07/17 07:21 טו בתמוז התשעז

כמעט סופי: הפנימייה הצבאית באור עציון לא תיסגר
משה לאון והשר אביגדור ליברמן, צילום: מרק ישראל סלם פלאש 90

המאבק למניעת סגירתה של הפנימייה הצבאית באור עציון מסתמן כהצלחה. לאחר סדרת ישיבות בועדת החוץ והביטחון ומפגשים מאחורי הקלעים, צפוי שר הביטחון אביגדור ליברמן להודיע השבוע כי הפנימייה הדתית תמשיך לפעול, כך פורסם אמש (מוצאי שבת) באתר nrg.

מי שמסתמן כזה שהיטה את הכף לטובת ההחלטה המסתמנת, הוא סגן ראש עיריית ירושלים משה ליאון. בין ליברמן לליאון מתנהלת מערכת יחסים קרובה כבר מספר שנים ובתקופה האחרונה החליט מי שהכריז על מועמדותו לראשות עיריית ירושלים, להיכנס לעובי הקורה ולנסות לשכנע את חברו שר הביטחון למצוא פתרון. "ישיבת אור עציון היא מוסד חשוב בציונות הדתית כבר עשרות שנים, ואסור לתת לפנימייה להיסגר", כך אמר בשבוע שעבר.

כזכור, לפני כשנתיים הודיע שר הביטחון דאז, משה יעלון, שהפנימיות הצבאית בחיפה ובמרכז שפירא ייסגרו. כשליברמן נכנס לתפקידו הוא ביטל את ההחלטה והחליט לסגור את הפנימייה הדתית.

הדבר עורר סערה רבה בmיונות הדתית ומחוצה לה, כשבדיון המיוחד שהתקיים בוועדת החוץ והביטחון לפני מספר שבועות, גם ח"כים שאינם בני המגזרהסרוג יצאו להגנת המוסד הוותיק.

ח"כ אייל בן ראובן מהמחנה הציוני לדוגמא, סיפר שכאלוף בצה"ל פגש בבוגרי אור עציון ובאיכותם הגבוהה ודרש למצוא חלופות. "אין סיבה בעולם", הוא אמר בדיון, "שלא ימצאו חלופות להמשך קיומה של אור עציון".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן