כחלון: תומך בנתניהו. מחכה להחלטת מנדלבליט

שר האוצר הביע את תמיכתו בראש הממשלה, אך רמז כי יתכן ועמדתו תשתנה במידה ומנדלבליט יחליט על הגשת כתב אישום, "רק היועמ"ש רשאי לקבל החלטות. עד אז אמשיך לנווט את הכלכלה". בליכוד ובימין התייצבו לצד נתניהו

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/02/18 07:01 כט בשבט התשעח

כחלון: תומך בנתניהו. מחכה להחלטת מנדלבליט
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון בישיבת הממשלה, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

שר האוצר משה כחלון גיבה את נתניהו לאחר פרסום המלצות המשטרה חלהעמידו לדין, אך סייג ואמר שמי שיקבל את ההחלטה בעניינו של ראש הממשלה הוא היועץ המשפטי לממשלה.

"אני ער לרחשי הציבור, מימין ומשמאל, בנוגע להמלצות המשטרה סביב חקירות ראש הממשלה", הוא אמר הלילה (רביעי) לאחר שחברי סיעתו נקראו להתייעצות בערבות הודעת המשטרה.

לדבריו, "החוק קובע כי רק היועץ המשפטי לממשלה רשאי לקבל החלטות בעניין הגשה או אי הגשה של כתב אישום. עד אז אמשיך להוביל ולנווט את הכלכלה הישראלית לרווחת כלל אזרחי ישראל. אני קורא לכולם - מימין ומשמאל - לחדול מהתקפות על המשטרה ועל מערכת שלטון החוק. יש לתת למערכות לפעול ללא לחצים, לא מימין ולא משמאל, ולפעול באופן מסודר, מקצועי ושקול".

בנימין נתניהו ומירי רגב בכנסת

בנימין נתניהו ומירי רגב בכנסתצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

בליכוד הגיבו בצורה פחות ממלכתית והקפידו לצאת להגנתו של ראש מפלגתם וכן ןלתקוף את יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד שהתגלה כעד משמעותי בתיק 1,000. שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה כי היא "לא מופתעת, אני לא מתרגשת מהמלצות המשטרה שהיו ידועות מראש ושכידוע אין להם כל תוקף משפטי".

לצד זה היא הוסיפה כי "החידוש היחידי הערב – הוא חשיפת פניו האמיתיות של יאיר לפיד - פוליטיקאי כושל שהעדיף להצטרף למניפי הגיליוטינה ברוטשילד ולנסות להפיל את נתניהו ואת הליכוד בדרכים לא דמוקרטיות. פרסום זהותו כעד המרכזי הוא המסמר האחרון בארון הפוליטי שלו".

השר לבטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן הדגיש כי "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות ועל כולנו לזכור גם בערב זה, שכאשר מדובר בנבחר ציבור-רק היועץ המשפטי לממשלה מוסמך לקבוע אם אכן ישנן ראיות המצדיקות הגשת כתב אישום. ראש הממשלה מוביל את מדינת ישראל בשנים האחרונות באחריות ובמסירות בתקופות קשות ומורכבות ובהתאם להכרעת העם ואני אמשיך לגבות אותו ולתמוך בהנהגתו".

שר המדע אופיר אקוניס כתב בדף הפייסבוק שלו כי "ישראל היא מדינת חוק. במדינת חוק, ראש ממשלה לא מורשע על בסיס המלצות המשטרה ולא באולפני הטלוויזיה.  אני מאמין לדברי ראש הממשלה בנושאים שאליהם הוא נדרש. אני אומר לכם גם הערב: את ראש הממשלה בוחרים אזרחי ישראל, רק בבחירות חופשיות ודמוקרטיות".

יפטר את סגני השר? נתניהו חוטובלי

 נתניהו חוטובליצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ציינה כי "גם הערב חשוב לזכור את כללי המשחק הדמוקרטי במדינת ישראל. רק ליועץ המשפטי לממשלה הסמכות המשפטית להחליט האם להעמיד לדין ראש ממשלה. כל ניסיון לחרוץ דין בטרם שימוע והחלטת היועמ"ש פוגע ברצון העם. אני מגבה את ראש ממשלת ישראל ומאחלת לו להמשיך לפעול למען טובת המדינה עוד שנים ארוכות".

גם מחוץ לליכוד שיגרו הודעות תמיכה בנתניהו ובאיחוד הלאומי אמרו כי "ראש הממשלה נהנה מחזקת החפות וזכאי עד לקביעה אחרת וחלוטה של בית המשפט. אנו מתנגדים לניסיון של האופוזיציה והשמאל להביא לפירוק הממשלה על רקע המלצות לא מחייבות וקוראים לכל החברים בקואליציה להבהיר באופן ברור כי על הממשלה להמשיך ולפעול לטובת אזרחי ישראל בביטחון ובכלכלה בקידום ההתיישבות בכל רחבי ארץ ישראל ובהחלת הריבונות על היישובים ביהודה ושומרון".