כחלון נגד תכניתם של בנט ושקד: "זה יפגע בדמוקרטיה"

שר האוצר טען כי הוא לא אהב את פסיקות בג"ץ בנושאי הגיוס, המסתננים והמס על דירה שלישית, "למרות זאת, אני נגד 'פסקת ההתגברות' של השרים בנט ושקד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/09/17 09:03 ד בתשרי התשעח

כחלון נגד תכניתם של בנט ושקד: "זה יפגע בדמוקרטיה"
משתפים פעולה. כחלון ובנט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

תכניתם של שרי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד נתקלה בסוף השבוע במכשול פנים ממשלתי בדמות שר האוצר משה כחלון.

"לא אהבתי את פסיקת בג"ץ בנושא הגיוס", אמר ערב החג לרדיו דרום תוך שהוא מציין שלא אהב את גם התערבות בית המשפט בנושא מס דירה שלישית והמסתננים, אך הוא הוסיף כי "למרות זאת, אני נגד 'פסקת ההתגברות' של השרים בנט ושקד; זה יפגע בדמוקרטיה".

הסיבות להתנגדותו היו שהוא מעוניין לשמור "על שלטון החוק ועל בית המשפט העליון, אני לא רוצה לחיות במדינה שלא תהיה בה ביקורת שיפוטית ושאנשים ייעלמו פה בלילות. אנחנו לא רוצים להיות שם. אבל לצד כל ההחלטות האחרונות של בג"ץ - האם אני אוהב אותן? התשובה היא לא. אם צריך, אז אפשר לתקן. לא להרוס".

יש לציין כי תכניתם של שקד ובנט נשענת רבות על 'פסקת ההתגברות', שבמסגרתה הכנסת תוכל לחוקק בשנית חוק שנפסל על ידי בג"ץ מבלי שניתן יהיה לבטלו בשנית.

בנוגע לביטול התיקון לחוק הגיוס אמר שר האוצר כי הוא "בעד הגיוס בחוק. אני אתמוך בו. אנחנו נתקן את החוק, נתנו לנו שנה. בלי לפגוע בשלטון החוק ובבית המשפט העליון. בית המשפט העליון הוא המעוז האחרון של החלשים, תבינו את זה. החזקים רוצים להרוס אותו כי זה מפריע להם. אני לא אוהב את הפסיקות נגד מס דירה שלישית ונגד המסתננים. אבל בסוף בתמחור הכללי, עדיף לפנות למסגרת שבה יש היררכיה, יש בתי משפט, משטרה, פרקליטות ממשלה וכנסת. יש לשמור על זה".