כחלון מאיים: תקציב עד לפני פסח או פרישה מהממשלה

שר האוצר התייחס למשבר סביב חוק הגיוס, ואמר: "עם ישראל יישב לליל הסדר או עם תקציב או בלי שר אוצר". לדבריו, "אין שום היגיון לכרוך את הגיוס לתקציב המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/18 12:07 יט באדר התשעח

כחלון מאיים: תקציב עד לפני פסח או פרישה מהממשלה
משה כחלון, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

"עם ישראל יישב לליל הסדר או עם תקציב או בלי שר אוצר", כך אמר היום (ג') שר האוצר משה כחלון, בהתייחסות למשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס. במהלך מסיבת עיתונאים לרגל הרפורמה במכון התקנים אמר כחלון "לא אוכל לתפקד ולהמשיך לכהן כשר אוצר אם התקציב לא יעבור עד הסוף המושב". 

לדבריו, "אין קשר לגיוס, ואין שום היגיון לכרוך את הגיוס לתקציב המדינה. על מנת לתת מענה לאוכלוסיות שהוזנחו שנים נאלצנו להקדים כסף מ-2019, ולכן המשמעות של אי העברת התקציב היא שאנחנו עוצרים ופוגעים באוכלוסיות פגועות שאותם לא מעניין חוק הגיוס. אני קורא פעם נוספת לחבריי - תתעשתו. אם עד לפני פסח לא יעבור התקציב - אני באופן אישי אמליץ לחברי לממשלה לפרוש מהממשלה".

הבוקר דחה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן את ניסיונות הפשרה, וטען כי שיש לחוקק עוד השבוע את חוק הגיוס, ורק לאחר מכן יצביעו חברי הכנסת החרדים בעד תקציב המדינה. "אנחנו עומדים בדרישתנו להעביר את החוק בכל קריאותיו קודם להצבעה על התקציב ודבר לא השתנה", אמר לעיתון החרדי "המודיע".לדבריו, "מאז פרוץ המשבר הליכוד אינו מנהל איתנו מגעים על חוק הגיוס".

יו"ר דגל התורה, משה גפני, הגיב לדברי כחלון במהלך ישיבת ועדת הכספים , ואמר: "אז יהיה ליל סדר בלי שר אוצר. אם תקבע ישיבה ביום ראשון לאישור החוק - לא יהיה תקציב".