כחלון לא יאהב את זה: מתקפה חריפה של בכיר 'כולנו' על בית המשפט העליון

בניגוד להתבטאיותיו הזהירות של שר האוצר, השר יואב גלנט הטיח במערכת המשפט ביקורת חריפה וטען כי "בדור האחרון הממשלה הופקרה מבחינה משפטית. פופוליזם הגיע גם לבית המשפט העליון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/10/17 15:35 ד בחשון התשעח

כחלון לא יאהב את זה: מתקפה חריפה של בכיר 'כולנו' על בית המשפט העליון
תוקף את בג"ץ, גלנט, צילום: פורום קהלות

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט מ'כולנו' הצטרף היום (שלישי) לתוקפי בית המשפט העליון. בנאום שנשא בכנס של פורום קהלת בירושלים הוא טען שבשנים האחרונות הפופוליזם השתלט גם על מערכת המשפט.

"בדור האחרון הממשלה הופקרה מבחינה משפטית, ואין לה יכולת לתת מענה הולם למען הטוב הקולקטיבי של אזרחיה", אמר גלנט והוסיף כי "יש הסכמה שבית המשפט הישראלי שבר את כל הגבולות והנורמות של האקטיביזם השיפוטי. פופוליזם הגיע גם לבית המשפט העליון".

לדבריו, "לא יכול להיות ששופט עליון יבין גם באנרגיה, גם בביטחון וגם בחקלאות יותר מכל אחד אחר". עוד אמר השר כי "לא יעלה על הדעת שבתחומים כאלה שהפררוגטיבה מסורה מראש למערכת המבצעת, ייכנס בית המשפט. אנחנו נמצאים בליקוי מאורות ברמה הבסיסית ביותר שלו. המערכת המשפטית דורכת בכוח על הבלמים והמדינה מתקדמת לאיטה". 

חוששים מהתכנית? שופטי בית המשפט העליון

הפופוליזם השתלט? שופטי בית המשפט העליוןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כדוגמא הוא ציין את נושא התקציב הדו שנתי, "בית המשפט העליון החליט שלא יהיה תקציב דו שנתי. מה לזה ולזכויות הפרט?! כתוב בספר בראשית שצריך להיות תקציב כל שנה?! באנו עם תקציב דו שנתי, בג"ץ מחליט שלא יהיה. במה זה פוגע? בטוב הקולקטיבי של אזרחי מדינת ישראל".

יש לציין כי עד כה מרבית הדוברים נגד התנהלות בית המשפט העליון השתייכו לבית היהודי ולליכוד וזו הפעם הראשונה שאיש 'כולנו' מתבטא בכזו חריפות נגד המערכת המשפטית. רק אתמול טען נשיא המדינה ריבלין בנאומו בכנסת, כי ישנם גורמים הפועלים "להחלשת שומרי הסף של הדמוקרטיה הישראלי". בעקבות נאומו הוא הותקף על ידי גורמים בליכוד והשר רגב אף אמרה שהוא "ירק לבאר שממנה שתה".