"כחלון ויתר על ירושלים": הכניסה למשרד האוצר נחסמה

ערמות של זבל נערמו בכניסה למתחם, כחלק ממאבקו של ראש העיר ניר ברקת נגד שר האוצר על רקע דרישתו לתוספת תקציבית לבירה. "כחלון הבטיח נטו - קיבלנו וטו", נכתב על שלטי מחאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/17 10:10 יג בטבת התשעח

"כחלון ויתר על ירושלים": הכניסה למשרד האוצר נחסמה
זבל, צילום: shutterstock

 

עובדי עיריית ירושלים פיזרו הבוקר ערמות של זבל וחסמו את הכניסה למשרד האוצר, זאת כאקט מחאה במסגרת מאבקו של ראש העיר ניר ברקת בשר האוצר משה כחלון, על רקע דרישתו לתוספת תקציבית למענק הבירה. על ערמות הזבל הונחו שלטים שעליהם נכתב "כחלון ויתר על ירושלים" ו"כחלון הבטיח נטו - קיבלנו וטו". 

מדי שנה מקבלת העירייה תוספת תקציבית המכונה "מענק הבירה": מדובר בתקציב מיוחד שלוקח בחשבון את מעמדה של ירושלים כבירת ישראל ואת צרכיה המיוחדים כאחת הערים העניות בארץ עם אחוז גדול של אוכלוסיות עניות כדוגמת ערבים וחרדים.

למרות שסכום המענק עולה מדי שנה, ברקת טוען כי הגידול הטבעי של העיר יוצר גירעון תקציבי של 140 מיליון שקל. נוסף לכך הוא טוען כי כחלון מסרב להיפגש עמו מתחילת הקדנציה. בשנה שעברה עמד סכום המענק על 700 מיליון שקלים.

אין זו הפעם הראשונה שברקת יוצא למאבק נגד כחלון, והמחאה הבוקר מצטרפת למחאות נוספות שהתקיימו בשנתיים האחרונות. זכור היטב המאבק שהתקיים בשנה שעברה, אז נערמו ערמות גדולות של זבל ברחבי העיר והלימודים הושבתו למשך שלושה ימים, מה שעורר זעם מצד רבים מהתושבים. 

יו"ר תנועת "התעוררות" והמועמד לראשות העיר, עופר ברקוביץ, התייחס למאבק של ברקת בכחלון, ואמר: "שוב ניר ברקת גורר את תושבי ירושלים למאבק אישי מפלגתי ופוליטי, שוב הזבל נערם ברחובות ועובדי התברואה בהוראת ראש העיר מלכלכים את הרחובות במקום לנקותם.

"בשנים האחרונות גדל מענק הבירה בכל שנה. אנו תובעים את המשך הגדלת מענק הבירה, אך היום ברור יותר מתמיד שניר הוא נטל על העיר ותושביה. ניר הוא הבעיה של העיר ולא הפתרון. הגיע הזמן לשחרר את העיר מניר".

המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ', אמר כי מדובר בסכסוך עתיק: "מידי שנה מתחדש המאבק סביב תקציב ירושלים, מול משרד האוצר. היום חזינו בהחרפה של המאבק כאשר ערימות זבל פוזרו מול משרד האוצר. היחידים שמשלמים את המחיר הם תושבי ירושלים שרחובותיהם התמלאו צחנה ופקקים.

 "הגיע הזמן להניח את השיקולים הפוליטיים בצד – ולחשוב על טובת ירושלים ותושביה", אמר קלמנוביץ', והציע פתרון: "כרואה חשבון שחי את עולם העסקים, אני מציע להקים ועדה ציבורית או בוררות בראשות שופט עליון, שימצאו את הדרך לפתור את בעיית תקציב ירושלים. רק ועדה כזאת, הנקייה משיקולים פוליטיים ואישיים, תוכל לפתור את המשבר".