כחלון הודיע על הפחתת מכסים ב-800 מיליון שקל

במסיבת עיתונאים שכינס הודיע שר האוצר על ההקלות שיחולו על מוצרי צריכה בתחום הטקסטיל, החשמל האלקטרוניקה ומוצרי טואלטיקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/17 12:08 כג בכסלו התשעח

כחלון הודיע על הפחתת מכסים ב-800 מיליון שקל
משה כחלון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שר האוצר, משה כחלון, כינס היום (שני) מסיבת עיתונאים, שבה הודיע על תוכנית "נטו הוזלות", שכוללת הקלות לציבור בדמות הפחתת מכסים על מוצרים מיובאים שאינם מיוצרים בישראל בהיקף של קרוב למיליארד שקל. בשבוע שעבר ביטל כחלון את המכס על המכס על יבוא מוצרי תינוקות ואת המכס על יבוא עדשות ומסגרות למשקפיים.

ההפחתות שעליהן הודיע כחלון יחולו על מוצרי צריכה בתחום הטקסטיל, החשמל האלקטרוניקה ומוצרי טואלטיקה בהיקף של 800 מיליון שקל. אחת המטרות של תוכניתו היא לסייע לענף האופנה להתמודד עם יבוא אישי באמצעות אתרי הקניות באינטרנט. המוצרים המיובאים באמצעות הקניות באתרים פטורים ממע"מ וממכס עד סכום של 70 דולר, ולטענת היבואנים הדבר יוצר תחרות בלתי הוגנת מול חנויות ורשתות שיווק מקומיות.

"ראש הממשלה מעודכן ואנחנו פועלים לפי מדיניות של הממשלה. במדיניות שלנו אנחנו משנים את המגמה, תוך כדי שמירה על אחריות תקציבית, גם במסגרת גירעון וגם במסגרת תוצאה. שנת 2018 תהיה שנת תקציב של הפחתות מכסים ומסים", הבטיח כחלון.

"אני שמח לבשר על מהלך של 800 מיליון שקל שחוזרים לאזרחים במסגרת תוכנית 'נטו הוזלות'. היום אנחנו מתחילים מהלך חסר תקדים בהיקפו של הפחתת מכסים ומסי קנייה שיוחזרו לציבור. מאז שנות ה-90 לא יצא לפועל מהלך כזה", הוסיף.

לדבריו, "התוכנית גובשה יחד עם אוריאל לין, נשיא לשכות המסחר, והיא נוגעת לכל אזרח במדינת ישראל. יהיה כמובן מהלך של שימוע ציבורי ונשמע את כל מי שירצה לטעון בפנינו. הייתה דרישה מאיתנו לפגוע בקניות באינטרנט - לא הסכמנו. יש כ-500 אלף עסקים קטנים שכן נפגעים בזה, כי מי שקונה באינטרנט לא משלם מכס, בעוד קמעונאי קטן כן משלם. כדי לא לפגוע בעסקים הקטנים, החלטנו להוריד את המכסים לאפס".