כוחות הביטחון חשפו: חמאס מממן את משפחת אחד מרוצחיו של נחשון וקסמן

במבצע רחב היקף של משטרת ישראל והשב"כ, נחשפו יותר מ-100 אלף שקלים שהועברו מארגון הטרור למשפחות שבניהם ביצעו פיגועי טרור רצחניים בישראל. במשטרה ציינו כי הם "יגיעו לכל מי שקיבל כספי טרור , הביע תמיכה ועידוד בפעילות טרור , רכושם יחולט והם יועמדו לדין"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/08/17 10:49 כג באב התשעז

כוחות הביטחון חשפו: חמאס מממן את משפחת אחד מרוצחיו של נחשון וקסמן
כוחות הביטחון בפתח אחד הבתים, צילום: משטרת ישראל

משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי פשטו הלילה (שלישי) על בתי מחבלים במזרח ירושלים, שבני משפחותיהם נחשדו בקבלת כספי טרור מארגון החמאס. אחד מהבתים שמהם הוחרמו כספים שייך למשפחתו של אחד המחבלים שהיה שותף לחטיפתו ורציחתו של החייל נחשון וקסמן הי"ד.

כוחות הביטחון שנחשפו לאחרונה לעידוד פעילות הטרור של חמאס באמצעות העברת כספים למשפחות מהם יצאו מחבלים, קיבלו את אישורו של שר הביטחון אביגדור ליברמן לפעולת הפשיטה והחרמת הכספים.

במבצע המשולב נתפסו כ-100 אלף שקלים במזומן ורכב פרטי. בין הבתים שאליהם הגיעו כוחות הביטחון שייכים לאביו של חסן מאהני, מבית חנינא, אחד ממבצעי פיגוע הדקירה שארע בחודש אוקטובר 2015, בשכונת פסגת זאב בירושלים, בו נפצעו 2 ישראלים באורח קשה ואנוש.

בית נוסף שהיה חלק מהפשיטה, שייך לאימו של טארק אבו-ערפה, תושב ראס אלעמוד, אשר היה מעורב בשנת 1994 בחטיפתו וברציחתו של נחשון וקסמן הי"ד.

במשטרה הדגישו ואמרו כי "משטרת ישראל לא תאפשר תמיכה כספית או אחרת של ארגון טרור במשפחות מחבלים שביצעו פיגועי טרור קשים ורצחניים".

לדבריהם, "הפעילות שבוצעה הלילה הינה נדבך נוסף במכלול הפעילות המתבצעת על ידי משטרת ישראל וגופי הביטחון למניעה, סיכול ומעצר של גורמים המעורבים בפעילות פח"ע וטרור באופן ישיר בירושלים וכן כנגד אלו המעודדים ותומכים במחבלים. מעורבות של תושבי ירושלים בפעילות כזו או אחרת הממומנת על ידי חמא"ס הינה עבירה חמורה ומהווה ניסיון דריסת רגל של חמא"ס בתוך ירושלים".

לסיום הם ציינו כי "משטרת ישראל וגופי הביטחון יגיעו לכל מי שקיבל כספי טרור , הביע תמיכה ועידוד בפעילות טרור , רכושם יחולט והם יועמדו לדין".