הערבים חוגגים: ישראל הסירה אמצעי ביטחון נוספים בשער האריות

לאחר ההחלטה על הסרת המגנומטרים, הוסרו גם גדרות וגשרי מצלמות אבטחה שהוצבו בכניסה למסגד. מאות הפלסטינים חגגו במקום ואחד מהם אמר כי הוא "רוצה לבכות בגלל הניצחון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/07/17 07:18 ד באב התשעז

הערבים חוגגים: ישראל הסירה אמצעי ביטחון נוספים בשער האריות
תפילה מוסלמית מחוץ להר הבית, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

כוחות הביטחון הסירו הלילה (חמישי) את מצלמות האבטחה ואמצעי ביטחון נטספים שמוקמו בכניסות להר הבית. זאת כהמשך להחטת הקבינט מוקדם יותר השבוע להסיר את המגנומטרים ולהציב בתוך חצי שנה מערך מצלמות חכמות.

מדובר בגדרות וגשרים מברזל שעליהם הוצבו מצלמות אבטחה סמוך לכניסה למסגד. ברשתות הערביות דיווחו כי אמצעי הביטחון בשער האריות הוסרו ושידרו תמונות בהן נראית משאית שעליה מעמיסים את הגדרות.

על רקע צעדה של ישראל, יצאו מאות פלסטינים לאזור וחגגו את מה שהם מחשיבים כניצחון על ישראל. "אני מרגיש כאילו אני רוצה לבכות בגלל הניצחון", אמר אחד מהם לרשת תקשורת זרה.

כזכור ביום שלישי החליט הקבינט להסיר את גלאי המתכות מהכניסות להר הבית ולהתקין במקומם מצלמות מיוחדות שירשתו את כל האזור. הצבת המצלמות תתפרש על כחצי שנה ועלות המהלך נאמדת בכ-100 מיליון שקלים.

עדיין לא ברור האם ישראל החליטה להיענות לכל דרישות הוואקף, שכן אמש פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הורה על בידוקים ידניים ופרטניים למתפללים במקום.