ישנה את דעתו? 40 ח"כים חתמו על מכתב הקורא לנשיא לחון את אזריה

העיתונאי שרון גל עלה לירושלים והחתים שורה של שרים וחברי כנסת על מכתב הקורא לנשיא ריבלין לשקול מחדש את בקשת החנינה של החייל לשעבר. בין החותמים: שר הביטחון, שרת המשפטים והשר לביטחון הפנים

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/11/17 18:09 ד בכסלו התשעח

ישנה את דעתו? 40 ח"כים חתמו על מכתב הקורא לנשיא לחון את אזריה
הנשיא ריבלין בנאומו בועידת הארץ, צילום: צילום מסך מיוטיוב

תומכיו של אלאור אזריה לא מתייאשים: איש התקשורת וחבר הכנסת לשעבר שרון גל הגיע היום (רביעי) לכנסת והחתים כ-40 שרים וחברי כנסת על מכתב שאמור להישלח לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין במטרה שישקרול מחדש את בקשת החנינה של הלוחם לשעבר.

בגלי צה"ל פורסם כי בין החותמים על המכתב היו שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שרת המשפטים, איילת שקד, והשר לביטחון פנים, גלעד ארדן. כמו כן שרים וחברי כנסת נוספים מהליכוד, מכולנו, מש"ס ומיהדות התורה, הודיעו כי הם תומכים במהלך המחודש.

בתחילת השבוע דחה הנשיא ריבלין את בקשת החנינה של אזריה וטען כי "הקלה נוספת בעונש תפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל". הנשיא ציין כי לעת עתה די בהקלת העונש שאזריה קיבל מהרמטכ"ל בדמות קיצור תקופת מאסרו ב-4 חודשים.

אזריה ואמו בכניסה לאולם הדיונים

בכל זאת יצא לחופשי?צילום: פלאש 90. אבשלום ששוני

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטת הנשיא ואמר: ""עמדתי ביחס לחנינה ידועה. אני קראתי לחנינה מלאה לאלאור אזריה מהיום הראשון. דעתי לא השתנה". שר הביטחון ליברמן התייחס גם הוא להחלטה שעוררה ביקורת רבה ואמר כי למרות שהוא "מוקיר ומעריך את נשיא המדינה", הוא גם "מביע צער על החלטתו לדחות את בקשת החנינה של החייל אלאור אזריה. לנשיא ריבלין הייתה הזדמנות לשים קץ לפרשה זו אשר טלטלה את החברה הישראלית. מעבר למחיר האישי ששילמו החייל ומשפחתו".

שרת התרבות והספורט מירי רגב הייתה החריפה ביותר כשאמרה כי "נשיא המדינה פגע במוסד החנינה ובחר גם הוא להפקיר את אלאור".