ירושלים מתקרבת לבחירות: זה הזמן למפץ דתי-חרדי

ברקת חבול מהשביתה, משה לאון נפגע מהקירבה לדרעי, הציבור הדתי לאומי מסוכסך בתוך עצמו וה"יאיר לפיד" של ירושלים צובר פופולאריות. יוסי בן עטר מנתח את מפת הבחירות של ירושלים עם מסקנה ברורה

חדשות כיפה יוסי בן עטר 15/06/17 18:45 כא בסיון התשעז

ירושלים מתקרבת לבחירות: זה הזמן למפץ דתי-חרדי
יוסי בן עטר, צילום: באדיבות המצולם

הבחירות לראשות עיריית ירושלים אמנם רק בעוד שנה וחצי אבל מתחת לפני השטח כל השחקנים מתייצבים בעמדות המפתח לקראת המירוץ המתקרב.

הסיבה הרשמית בגינה המירוץ כבר החל  להתחמם היא המחשבות של ניר ברקת לנטוש לפוליטיקה הארצית, אבל סיבה נוספת היא גם ההיחלשות של ברקת אחרי סיום השביתה האחרונה באקורד צורם .

הציבור הירושלמי לא הצליח להבין מדוע ירושלים הלכה לשביתה ומי שכן איבד את האמון לאחר שראה את גייסותיו של ברקת מערימים שקיות זבל על הציר של הרכבת הקלה בירושלים במטרה לחסום את עורק התחבורה הציבורית המרכזי של ירושלים.

כך או כך המבחן המשמעותי הראשון של ברקת שנמצא בתפקיד הכי מתגמל של השתתפות באירועים ממלכתיים לצד אפס התעניינות ציבורית בבירורקרטיה העירונית הסתיים בכישלון צורב. בפעם הראשונה נחשף הציבור הירושלמי לברקת במאבק וראה אותו מפסיד בבושת פנים הפסד פוליטי על חשבונם.

ואם זה לא מספיק גם המועמד המוביל משה ליאון שהסתמן עם הזמן כמחליף פוטנציאלי של ברקת ספג מכה קשה בעוגן המרכזי שלו אריה דרעי. פתאום הציבור בישראל יודע לקרוא מראש כי התמיכה של דרעי אם תבוא, תהיה בגלל ההיכרות העסקית והחיבור של בעלי הון מצד דרעי למשקיע משה ליאון.

בבחירות האחרונות הציבור הירושלמי תפס את החיבור של ליברמן ודרעי בתמיכה בליאון כקומבינה. החקירה האחרונה רק מחזקת את המחשבה הזאת. טריפת הקלפים הללו פותחת אופציות חדשות בפני שני ציבורים: החרדי והדתי להשתלט על ירושלים.

הציבור החרדי קיבל השבוע תקווה לשלוח למירוץ את אחד מנציגיו עם בסיס תמיכה של 90 אלף קולות וגוש חילוני מפוצל.

גם הציבור הדתי לאומי עומד בפני אתגר מעניין של בחירת מועמד פופולארי שידע לגייס לשירותיו את הציבור החרדי, כמו  שעשה בנט עם ליצמן והחרדים. לצד יכולות קלות בגיוס מצביעים מהציבור החילוני, נציגי הציבור הדתי לאומי בספרא דב קלמנוביץ, חגית משה ואריה קינג הורידו לעצמם נקודות בקרב הקהילות הדת"ל בירושלים בגלל עימותים מביכים ומשפילים ולכן הרצון במגזר הדתי לגורם אחד שייצג את כולם בעיר, כמו בנט בכנסת, ניכר מאוד.


בצד החילוני בירושלים המפה הפוליטית גם ממשיכה להתחמם. על משבצת הספרדי הגאה ונציג השכונות נמצא מאיר תורג'מן בתפקיד סגן ראש ודמות אותנטית עבור רבים מתושבי ירושלים כאשר על משבצת יאיר לפיד ממול מככב עופר ברקוביץ בתפקיד סגן ראש העירייה שפעל ללא הפסקה עבור הצעירים החילונים וסידר להם שורה של אירועי תרבות אשר הצליחו לעכב במשהו את מעברם לתל אביב.

עם שני כוכבים בדמות תורג'מן וברקוביץ, ליאון מדדה וברקת חבול זה בדיוק הזמן למפץ חרדי-דתי.

הכותב הינו מגיש תכניות ברדיו גלי ישראל והכתב הפוליטי של התחנה