יקודם לחקיקה: הקבינט יוכל לאשר יציאה למלחמה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעה, ביוזמתם של ראש הממשלה ושרת המשפטים, לפיה הממשלה תוכל להסמיך את הקבינט להורות על מבצא צבאי גם ללא אישור יתר השרים. שקד: "בעידן הרשתות החברתיות וסכנת ההדלפות, עלינו לייעל את עבודת הממשלה והקבינט"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/12/17 14:27 כב בכסלו התשעח

יקודם לחקיקה: הקבינט יוכל לאשר יציאה למלחמה
מאצילים את סמכות הקבינט. תמונת ארכיון ישיבת ממשלה, צילום: פלאש 90. מרק ישראל סלם

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') כי הקבינט המדיני-ביטחוני יהיה רשאי להכריז על יציאה למלחמה, גם ללא אישור מכל שרי הממשלה.

מדובר בשילוב של שתי הצעות חוק מיוזמתה של שרת המשפטים איילת שקד ובמידה והיא תעבור במליאת הכנסת תוכל הממשלה להאציל את סמכויות הקבינט להורות על יציאה למבצע צבאי גם במחיר שהוא יוביל למלחמה.

יוזמי ההצעה, שקד ונתניהו

יוזמי ההצעה, שקד ונתניהוצילום: פלאש 90. איזק הררי

ההצעה היא גם פרי מסקנות ועדה מיוחדת שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהרקע שלה הוא ככל הנראה במקרה שאירע לפני מספר שנים במהלכו נתניהו ושר הביטחון דאז אהוד ברק הורו לקדם מוכנות צבאית לתקיפה באיראן, אך חלק מראשי מערכות הביטחון באותן שנים התנגדו לכך בטענה שהנושא שלא עבר את אישור הממשלה.

שרת המשפטים, איילת שקד התייחסה למהלך ואמר כי "החוק מצלם את המצב הקיים ממילא. בעידן הרשתות החברתיות ומהירות המדיה וסכנת ההדלפות, עלינו להתאים עצמנו לתפיסת הביטחון המדינית ביטחונית הנוכחית ולייעל את עבודת הממשלה והקבינט ככל הניתן. זאת מטרת הצעת החוק והיא מתאימה את החקיקה למציאות הקיימת כבר שנים".