יצהר: "הודעת דובר צה"ל אינה אמת"

בצה"ל טוענים כי הותקפו באבנים ע"י צעירים יהודים ביצהר, בישוב מכחישים ואומרים כי יש מי שמבקש להבעיר את השטח

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/17 20:30 א בתמוז התשעז

יצהר: "הודעת דובר צה"ל אינה אמת"
יצהר היום, צילום: צילום מסך יוטיוב

בצה"ל טוענים, כי לאחר שהגיע להרוס את מבנה בלתי חוקי, הותקף כוח מהמנהל האזרחי, בליווי לוחמי משמר הגבול ובפיקודו של סגן מפקד החטיבה המרחבית שומרון, קצין בדרגת סגן אלוף, בקללות ובידוי אבנים על ידי צעירים יהודים.
 
ממזכירות הישוב יצהר הגיבו כי: " למיטב ידיעתנו ולאחר בדיקה שערכנו,לא יודו אבנים לעבר כוחות הבטחון והודעת דו"צ אינה אמת. בעקבות החרמת צריף מגורים באחת מגבעות יצהר, תושבים קיימו מחאה פסיבית מול הכוחות. קצין צה"ל יידה מספר רב של רימוני הלם לעבר המתיישבים שרק ישבו על הכביש, וללא כל הצדקה. 
בהמשך, מנעו הכוחות מפרמדיקים שביקשו להעניק טיפול רפואי לתושב שהתעלף במהלך עיכוב לחקירה. 
צר לנו שאחרי שנתיים רגועות בהן נבנתה מערכת יחסים מצויינת בין היישוב לחטיבת שומרון, יש מי שמבקש להבעיר את השטח ולייצר בכל מחיר תמונות של עימות בין מתיישבי יצהר לחיילים. זה התחיל בגירוש אכזרי של אלקנה פיקאר ממשפחתו ומהיישוב בצו צבאי ללא משפט, המשיך בשימוש סיטונאי בצווים מנהליים ללא משפט נגד ילדים בני 14 ובכליאתו של נער מהיישוב על ידי צו מעצר מנהלי לאחר ששני בתי משפט הורו לשחררו. כנראה שהשר ליברמן גמר למגר את הטרור הערבי אך הציבור טרם שמע על כך".

מצ"ב סרטון מאלימות הכוחות במהלך היום:

בנוסף, לאחר שנים בהם הקפידו כי טיפול בבניה בלתי חוקית בישובים תתבצע ע"י כוחות שיטור ומג"ב, חיילי הבט"ש מחטיבת שומרון אשר מוצבים בגיזרה לצורכי ביטחון ואבטחת ישובים הם שעסקו בפינוי המבנה בישוב.