יעלון: "רה"מ היה צריך לקחת אחריות ולהתפטר"

שר הביטחון לשעבר התייחס להתפתחויות בפרשת בזק, ואמר כי לא הופתע מהטענות נגד נתניהו. הוא הכחיש שידע על יחסים לא כשרים בין רה"מ לאלוביץ', ותקף: "חברי הקואליציה מסתתרים מאחורי אינטרסים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/18 10:47 ז באדר התשעח

יעלון: "רה"מ היה צריך לקחת אחריות ולהתפטר"
"ראש הממשלה היה צריך להתפטר". יעלון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"ראש הממשלה היה צריך לקחת אחריות ולהתפטר", כך אמר הבוקר (ה') שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, בתגובה להתפתחויות בפרשת בזק ולטענות נגד ראש הממשלה נתניהו. 

https://soundcloud.com/kan-bet/ax8zb0oo4axl

"זה עצוב, מדאיג, ומבחינתי מאז שהסתבר לי מה שהסתבר - לא מפתיע. לא סתם קראתי לראש הממשלה להתפטר לפני כשנה, כשהחלו להתחוור כל הפעולות הללו שמביאות לידי חקירות", אמר יעלון בריאיון ל"כאן רשת ב'".

לדבריו, בשנה האחרונה שילמנו מחיר כבד כמדינה, כחברה - הפגיעה במוסדות אכיפת החוק, בית המשפט, המפכ"ל שמותקף, הניסיונות להשתלט על התקשורת, חקיקה לא ראויה. אנחנו כבר משלמים מחירים כבדים. ראש הממשלה היה צריך לקחת אחריות ולהתפטר. חברי הקואליציה מסתתרים מאחורי אינטרסים פוליטיים. זו לא מנהיגות".

בתשובה לשאלה מדוע בתקופתו כשר הביטחון ומקורב לראש הממשלה לא דיווח על יחסים לא כשרים בין נתניהו לשאול אלוביץ', הכחיש יעלון שידע על העניין. "אין לך כלים לחקור, אתה לא משטרה ואפילו לא תחקירן. כששאלתי שאלות רלוונטיות בנוגע לפרשה 3000 כשדברים נראו לי לא בסדר - היו הכחשות".