יעבור בכל זאת? "נתניהו וכץ לא ישתפפו בהצבעה על חוק ההמלצות"

היועץ המשפטי של הכנסת קבע כי כפי שהיה בקריאה הטרומית גם בהמשך לא יוכלו ראש הממשלה ושר העבודה והרווחה להצביע על החוק מאחר והם נתונים לחקירות. בנט: "לא מת על חוק ההמלצות, אבל זה לא קץ הדמוקרטיה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/11/17 08:19 יב בכסלו התשעח

יעבור בכל זאת? "נתניהו וכץ לא ישתפפו בהצבעה על חוק ההמלצות"
לא יצביעו על חוק ההמלצות. נתניהו וכץ, צילום: פלאש 90. אוליבייר פיטוסי

חוק ההמלצות עבר השבוע בקריאה טרומית ובקואליציה מעוניינים להשלים את חקיקתו כבר בשבוע הבא. עם זאת, אמש (רביעי) התברר שהיועץ המשפטי של הכנסת קבע כי ראש הממשלה ושר העבודה והרווחה לא יוכלו להצביע עליו.

תשובת היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, הגיע בעקבות פניה של התנועה לאיכות השלטון שטענה כי בנימין נתניהו וחיים כץ צריכים להימנע מלהצביע על החוק, שאמור למנוע מהמשטרה להגיש המלצות לפרקליטות בסיום חקירותיה, מחשש לניגוד עניינים מאחר והם עצמם נתונים לחקירות.

"משבאנו לבחון את הדברים", כתב ינון, "מצאנו כי ראש הממשלה והשר חיים כץ, הנזכרים בפנייה, לא השתתפו בהצבעה על הצעת החוק בקריאה הראשונה". עוד הוא כתב כי גם יו"ר הקואליציה ח"כ ביטן הודיע שהשניים "לא נלקחים בחשבון על ידו לצורך ההצבעות בקריאה השנייה והשלישית וגם לא יטלו בהן חלק".

אי הצבעת השניים והתנגדות חלק מחברי הקואליציה, שעדיין לא ברור כיצד ינהגו ביום ההצבעה, מעמידה בסימן שאלה את הצלחת העברת החוק בקריאה שניה ושלישית כפי שמעוניינים בליכוד. שר החינוך וי"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס אתמול להצעת החוק ואמר כי למרות שהוא "לא מת על חוק ההמלצות, אבל זה לא קץ הדמוקרטיה. להגיד שהייתי יוזם את החוק? לא. אני לא מתלהב מהחוק הזה, אבל האם בחוק הזה צריך להתעסק שבועות? לא, צריך להתעסק בדברים אחרים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן