יממה לפני הפיגוע: המחבל תוחקר ושוחרר

המחבל עבד אל-כרים עאדל עאסי הגיע לצומת אריאל וקילל חיילים שאבטחו את המקום. הוא הורחק מהאזרחים ושוחרר לאחר שהתברר כי ברשותו תעודת זהות כחולה. בצה"ל אמרו כי החיילים פעלו ללא דופי

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/18 09:33 כב בשבט התשעח

יממה לפני הפיגוע: המחבל תוחקר ושוחרר
עבד אל-כרים עאדל עאסי, המחבל שרצח את איתמר בן גל, צילום: צילום מסך מפייסבוק

יממה לפני הפיגוע בצומת אריאל, המחבל עבד אל-כרים עאדל עאסי תוחקר באותו מקום על ידי חיילי צה"ל ושוחרר. על פי הפרסום ב-ynet, המחבל הגיע לסייר במקום והקניט בקללות את לוחמי צה"ל שאבטחו את תחנת האוטובוס הסמוכה. בעקבות כך החיילים הרחיקו אותו מהאזרחים במקום ותחקרו אותו. לאחר שהתברר כי הוא מחזיק בתעודת זהות כחולה שחררו החיילים את המחבל לדרכו.

מתחקור ראשוני של האירוע בצה"ל עלה כי לוחמי חטיבת כפיר, שמשרתים בגזרה פעלו ללא דופי באירוע, שכן בדקו אותו לאור התנהגותו החשודה. כמו כן עלה כי המחבל לא תקף פיזית אף אזרח או חייל.

בתוך כך, במהלך הלילה פעלו כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית "שומרון" בשכם בניסיון לאתר את עאסי. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות כ-500 פלסטינים, שבמהלכה יידו המפגינים אבנים, השליכו בקבוקי תבערה ומטענים, וביצעו ירי חי לעבר הכוחות.

בתגובה השתמשו החיילים באמצעים לפיזור הפגנות וביצעו ירי חי לאוויר לפיזור ההתקהלויות. שבעה חשודים נעצרו במהלך ההתפרעויות והועברו לחקירה.

לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל כיתר מבנה בעיר ובמקום פרצו עימותים. פלסטיני אחד נפצע קשה, ככל הנראה מירי, ופונה לבית החולים, שם נקבע מותו. עוד דווח כי יותר מ-20 פלסטינים נפצעו במהלך העימותים.