"יותר מעשר מדינות יעבירו את השגרירויות לירושלים"

במהלך פגישה עם ראשי ועדת הנשיאים סקרה סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, את עבודת המטה של משרדה בעקבות הכרזת טראמפ. על הדרישה הפלסטינית לזכות השיבה אמרה: "מטרתה חיסול מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/18 17:33 ז באדר התשעח

"יותר מעשר מדינות יעבירו את השגרירויות לירושלים"
חטובלי עם ראשי ועידת הנשיאים, צילום: אבי חיון

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אירחה היום (ה') את ראשי ועידת הנשיאים, המונה 53 ארגונים יהודיים המבקרים בימים אלה בישראל. במהלך נאומה הודתה חוטובלי למשתתפים על תמיכתכם בישראל, ואמרה: "החברות בין ישראל לארה"ב היא א-מפלגתית ומבוססת על ערכים משותפים".

חוטובלי הציגה להם את עבודת משרד החוץ וסקרה בפניהם את עבודת המטה של המשרד בעקבות הכרזת טראמפ להכרה בירושלים כבירת של ישראל. "אנחנו נמצאים בדיאלוג עם למעלה מעשר מדינות להעברת השגרירויות שלהן לבירתנו ירושלים", אמרה. 

נוסף לכך התייחסה חוטובלי לסוגיית אונר"א ואמרה: "לראשונה, ההנהגה הישראלית איננה מוכנה יותר לקבל את רעיון הפליטות המזויפת של הפלסטינים. רק השבוע בנאומו באו"ם דיבר אבו מאזן על 'שישה מיליון פליטים פלסטינים' שמעולם לא נולדו בישראל. אותם שישה מיליון מתחנכים על הרעיון שהם ישובו למדינת ישראל. גישה זו ודאי לא מובילה לשום תהליך שלום אלא רק להנצחת הסכסוך.

"דרישת השיבה היא הגורם שהקהילה הבינלאומית התעלמה ממנו לאורך שנים, והיא הגורם שמנציח את הסכסוך. לכן, כל מי שחפץ בשלום, צריך להפסיק לתמוך ברעיון הפליטות שאונר"א מנציח ואת הדרישה לשיבה שמטרתה חיסולה של ישראל". 

סגנית השר סיכמה את דבריה ואמרה כי יחסי ישראל והעולם פורחים יותר מתמיד: "אנחנו פותחים שווקים חדשים באמריקה הלטינית, מחזקים קשרים באסיה עם מעצמות כמו סין והודו וממשיכים לחזק את הבריתות שלנו עם הידידות הקיימות כמו גם עם שותפים אסטרטגים חדשים במזרח התיכון.

"ישראל היא מדינה חזקה ואנחנו צריכים את עזרתכם, נציגי הקהילות היהודיות בארה"ב, בחיזוק האחדות של העם היהודי", אמרה.