יו"ר סיעת הבית היהודי: "אסור ללכת בשתי מפלגות נפרדות"

ח"כ שולי מועלם התייחסה בשיחתה עם סטודנטים, על האופי של מפלגת הבית היהודי על ההבדלים בינם לבין הליכוד ועל אמירתו של אבי גבאי על השמאל ששכח מה זה להיות יהודי

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/17 14:39 כה בחשון התשעח

יו"ר סיעת הבית היהודי: "אסור ללכת בשתי מפלגות נפרדות"
בנט וחברי הבית היהודי, צילום: דוברות הבית היהודי

ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) הגיעה היום לסדנא לשיווק פוליטי לציבור הדתי לאומי בחוג לפוליטיקה ותקשורת במכללה האקדמית הדסה לדבר עם הסטודנטים על דרכה הפוליטית, הבית היהודי היום ותמורות בציבור הדתי לאומי:

"אני חושבת שאבי גבאי צדק באמירה שלו כי השמאל שכחו מה זה להיות יהודים. אם יש התגייסות של השמאל לקמפיין metoo אז איך הפגנתם מולי על הצעת החוק שלי לסנן אתרים פורנוגרפיים בטענה שאירן זה כאן? אני חושבת שהיהדות לא שייכת רק לדתיים אבל אני לא מתלהבת מכך שרבים הסכימו איתו, כי זה חלק מקמפיין."

מועלם התייחסה לאפשרות שהבית היהודי והאיחוד הלאומי ירוצו ביחד ואמרה: "אסור ללכת בשתי מפלגות נפרדות של הציונות הדתית אלא להכיל את האיחוד הלאומי ואת כל הציבור הדתי לאומי. יש ביקורת עליי על הצעתי למנות מנכ"לית לבתי הדין הרבניים וגם המרחב החינוכי וההתיישבותי הוא מגוון ואם אנחנו רוצים להכיל את כל החברה הישראלית אז וודאי שיש להכיל את כלל הציבור הדתי לאומי".

 

לגבי אופיה של המפלגה אמרה מועלם כי על מפלגת הציונות הדתית לפתוח את השורות מעבר לדתיים ודתל"שים: "מפלגת הבית היהודי יכולה להיות עוגן בציונות הדתית אבל גם להיפתח לכלל הציבור. לא אתמוך בחוק להתרת נישואים חד מיניים אבל המפלגה היא לא רק לדתיים. אני לא רוצה רק את הדתל"שים שרוצים מאד את החינוך היהודי אבל אני רוצה בוחרים שאין להם שום נגיעה ליהדות. בליכוד יש כאלה שמדברים על שתי מדינות לשני עמים ובבית היהודי אין דבר כזה."