יו"ר מועצת יש"ע במסר ראשון למתיישבים

חננאל דורני, שהתמנה לתפקיד לפני שבוע, הבטיח לאנשי יו"ש ובקעת הירדן כי יפעל על מנת שההבטחות שקיבלו מראש הממשלה יקויימו, "אפעל בנחישות ובתבונה כדי להביא לכך שממשלת ישראל והעומד בראשה יממשו את המדיניות הלאומית והציונית אשר לשמה הם נבחרו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/11/17 09:18 כ בחשון התשעח

יו"ר מועצת יש"ע במסר ראשון למתיישבים
יו"ר מועצת יש"ע החדש. חננאל דורני, צילום: מירי צחי

יו"ר מועצת יש"ע הנכנס חננאל דורני שיגר היום (חמישי) מסר ראשון לתושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן במסגרתו הוא הבטיח לרתום את ממשלת ישראל לשיפור מצבם של המתיישבים.

דורני, שנכנס לתפקידו בשבוע שעבר, הדגיש כי זכותו של עם ישראל על שטחי ההתיישבות היא בראש ובראשונה זכות היסטורית ותנ"כית, "רק הכרה בזכות ההיסטורית היא זו שהביאה להצהרות בלפור לפני מאה שנה ולהחלטה בוועידת סן-רמו שבאה בעקבותיה, החלטות אשר עיגנו את זכותנו ההיסטורית בתשתית משפטית בינלאומית".

עוד הוא אמר: "אנחנו, תושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן, יודעים שהסיכוי לשלום אינו בוויתורים ובהקמת מדינת טרור ח"ו ביהודה ושומרון. אין מקום בארץ ישראל לשתי תנועות לאומיות סותרות, וממילא, חבל לשגות באשליות שסיבוב נוסף של משא ומתן עקר יקדם את השלום". בהמשך הוא ציין כי לדעתו חזון שתי המדינות רחוק מאוד ממימוש.

דורני, שנבחר לתפקיד לאחר שששמות שונים שהוזכרו בהליך בחירת מחליפו של היו"ר היוצא אבי רואה ירדו מהפקר, נפגש השבוע עם ראש הממשלה וראש הסגל, שלו כדי לעמוד מקרוב על הבטחת נתניהו לתקצוב נושא ההשקעה בתשתיות, נושא שעליו מוחים חלק מראשי הרשויות בשבועיים הקרובים מול בית ראש הממשלה.

במכתב, שיפורסם בעלון 'יש"ע שלנו' בשבת הקרובה, הוא התייחס לכך והבטיח כי יביא לפתרון בעיית הכבישים העוקפים, "כשליח ציבור, אפעל יחד עם חבריי בנחישות ובתבונה כדי להביא לכך שממשלת ישראל והעומד בראשה יממשו את המדיניות הלאומית והציונית אשר לשמה הם נבחרו".