יו"ר העבודה? אבי גבאי: "לא אפנה התנחלויות"

יו"ר מפלגת השמאל מנסה לחתור לכיוון המרכז-ימין ולהתחרות עם נתניהו על קולות המחנה הלאומי. לדבריו, לא חובה לשייך תמיכה בהסכם שלום עם הפלסטינים לפינוי ישובים ביהודה ושומרון, "אם אתה עושה שלום, למה צריך לפנות?" בימין קיבלו בספקנות את הדברים

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/10/17 20:23 כו בתשרי התשעח

יו"ר העבודה? אבי גבאי: "לא אפנה התנחלויות"
אבי גבאי, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הצהיר כי במסגרת הסכם אפשרי עם הפלסטינים הוא לא מתכוון לפנות התנחלויות, כך הוא אמר הערב (שני) בראיון לחדשות 2.

"לא אפנה התנחלויות במסגרת הסכם עם הפלסטינים", הוא אמר וציין שהסכם שלום לא חייב להוביל לנסיגה ישראלית משטחי ההתיישבות ביהודה ושומרון, "אם אתה עושה שלום, למה צריך לפנות?".

לדבריו,"הדינמיקה או הטרמינולוגיה שהתרגלו אליהן כאן, של 'אתה עושה הסכם שלום - מפנים', היא לאו דווקא נכונה. אם אתה עושה הסכם שלום אפשר למצוא פתרונות שלא מחייבים פינוי". על השאלה מה ההבדל בין דעותיו אלה לבין ראש הממשלה נתניהו הוא ענה כי "יש פער עצום בין מי שלפחות רוצה לנסות להגיע לשם לבין מי שלא רוצה להגיע לשם".

ימשיכו לתמוך בו על אף הצהרותיו? הרצוג, גבאי ויחמיבויץ

ימשיכו לתמוך בו על אף הצהרותיו? הרצוג, גבאי ויחמיבויץצילום: פלאש 90

גבאי, שבמערכת הפוליטית מעריכים כי התבטאויותיו האחרונות בנושאי ביטחון נועדו להיאבק מול נתניהו על קולות הימין, הצהיר מוקדם יותר השבוע שהוא לא ישב עם הרשימה המשותפת באותה ממשלה.

אתמול בכנס פעילים בדימונה הוא אמר: "אנחנו צריכים להבין דבר מאוד פשוט - אנחנו החזקים פה. כל הזמן מפחידים אותנו, אבל אנחנו החזקים פה. אנחנו יותר חזקים מהערבים. אנחנו לא צריכים לפחד מהם - הערבים צריכים לפחד מאיתנו". בנוגע לירי הטילים מידי פעם מכיוון רצועת עזה לישראל הוא אמר כי "אי אפשר להיות פשרן. אי אפשר להיות 'טוב אני מבין, טוב ירו רק טיל אחד'. אין דבר כזה. ירו טיל אחד – אתה יורה עשרים. רק ככה מבינים במזרח התיכון".

עוד אמר גבאי כי הוא לא בטוח שיש עם מי לדבר בצד הפלסטיני, "אני פוגש הרבה מאוד מדינאים ואנשי ביטחון שעסקו במשא ומתן עם הפלסטינים ואני שואל את כולם את השאלה האם יש פרטנר? חצי מהם אומרים לא וחצי מהם אומרים כן. באופן מפתיע אנשים בעלי רקע בטחוני אומרים שכן". גבאי עצמו גרס ש"לא בטוח שיש פרטנר בצד השני".

חבר מפלגת העבודה, האלוף במיל׳ עמירם לוין גיבה את גבאי ואמר: "במו"מ לא מוותרים מראש, נקודת הפתיחה של גבאי נכונה". לדבריו, "בזכות המתיישבים ביהודה ושומרון נוכל לנהל מו"מ קשוח במטרה להשאיר את מירב ההתיישבות אצלנו מבלי לוותר על הביטחון. עם זאת אנחנו חייבים להיפטר מהשלטון על יותר מ 2.5 מיליון פלסטינים ויהיה לכך מחיר. זו האמת ואני מעדיף להגיד אותה למתיישבים".

מנגד בימין ראו את דבריו של יו"ר העבודה כמחזקים את צדקת דרכם, אך קיבלו בחשדנות את עמדתו הנצית החדשה. יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, בירכה על כך שגבאי "הבין  מהר כי האידאולוגיה של השמאל פשטה רגל.  עקירת יישובים  הופכת לא רלוונטית ופחות ריאלית בהתחשב בעובדה שביהודה ושומרון מתגוררים כחצי מיליון יהודים". עם זאת היטא הוסיפה כי "כמו קודמיו בתפקיד  בוזי ושלי גם אבי גבאי לא יזכה להוכיח את מילתו.  גם שמאל בתחפושת לא ירכיב ממשלה בישראל".

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, הגיב בצורה דומה ואמר כי "גבאי הבין כי קריצה לימין והתנערות מהערבים, תביא לו עוד כמה מנדטים, רק דבר אחד שהוא לא מבין, הימין אינטיליגנט וכבר שנים שלא נופל למניפולציות הזולות של השמאל. נראה כי גבאי "מתבלבל" שוב כפי שציין בשידור שמעולם לא הצביע לליכוד. הימין אוהב אמת ומזהה מקילומטרים את הסמן הימני".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן