יועצו וחתנו של טראמפ על הסכסוך ישראלי-פלסטיני: "אולי לא יהיה פתרון"

בשיחה סגורה של ג'ראד קושנר עם מתמחים בקונגרס האמריקני שהודלפה, הוא נשמע מצדד בעמדתה של ישראל. על הר הבית, "ננקטו הרבה צעדים הגיוניים, שבסופו של דבר הבעירו מעט את השטח. על הרצח בנווה צוף, "זה היה ממש נורא, לא היה לזה שום דבר עם הר הבית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/08/17 07:23 י באב התשעז

יועצו וחתנו של טראמפ על הסכסוך ישראלי-פלסטיני: "אולי לא יהיה פתרון"
תומך בישרא. קושנר ונתניהו, צילום: פלאש 90. מתי שטרן

ג'ראד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, לוקח בחשבון שאולי לא יימצא פתרון לסכסוך בין ישראל לפלסטינים, ובנושא המתיחות סביב הר הבית, לרבות שני פיגועי הטרור הרצחניים, הוא תומך לחלוטין בעמדתה של ישראל. כך עלה משיחה סגורה שקיים ביום שני האחרון עם מתמחים בקונגרס.

יש לציין כי למרות האזהרות מצד נציגי הממשל למתמחים שלא יקליטו את המפגש, לא רק שהשיחה היא הוקלטה אלא שהיא הודלפה ופורסמה באתר Wired.

קושנר דיבר כשעה על נושאים רבים וכשנשאל בנושא ישראל והפלסטינים הוא חשף מעט מהשקפת עולמו, "לא הרבה הושג ב־50-40 השנים האחרונות". בהמשך הוא אמר ששיחות עם אנשים רבים הובילו אותו להבנה שמדובר בנושא רגיש וטעון מאוד.

 

חתנו של טראמפ הודה כי למרות ניסיונות הממשל האמריקני למצוא פיתרון לסכסוך, "אולי לא יהיה פתרון, אבל זה אחד הדברים שהנשיא מבקש מאיתנו להתמקד בהם. אז אנחנו הולכים להתמקד בזה ולנסות להגיע למסקנה הנכונה בעתיד הקרוב".

עם זאת, הוא ציין בסיפוק את הצלחתו של הבית הלבן לתווך במשבר הר הבית ובתקרית עם ירדן. "תראו מה קרה בישראל בעשרת הימים האחרונים. ננקטו הרבה צעדים הגיוניים, שבסופו של דבר הבעירו מעט את השטח", הוא אמר כשהוא מתייחס להחלטת ראש הממשלה להציב את המגנומטרים והוסיף כי הם הצליחו "להרגיע את המצב באמצעות דיאלוג נהדר בין ירדן, הרשות הפלסטינית וישראל".

קושנר אף התייצב לצד ישראל ותקף את הרשות הפלסטינית על חלקה במשבר לאחר רצח שני השוטרים הישראלים בהר הבית, "הם החלו להסית ולומר שזה שינוי של הסטטוס-קוו בהר הבית, ושישראל כובשת מחדש את המקום".

על הרצח בנווה צוף הוא אמר כי "היה הרבה זעם, ומשפחה ישראלית נרצחה וזה היה ממש נורא, לא היה לזה שום דבר עם הר הבית". ולגבי התקרית בירדן לא היה לו שום ספק בדבר צדקת פעולתו של המאבטח הישראלי, "דיפלומט ביטחוני ישראלי בירדן הותקף על ידי שני ירדנים, ובהגנה עצמית הוא הרג את התוקפים".