יועמ"ש מחוז משטרת ירושלים: אין כניסה לארבעת המינים להר הבית בשל "פגיעה בסטטוס קוו"

היועץ המשפטי של משטרת מחוז ירושלים, סנ"צ מיכאל פרנקנבורג קובע בתשובה לפנייה של עו"ד ויסולי, הרב ישראל אריאל ויהודה פואה, כי לא יותר ליהודים לשאת ארבעת המינים בעת ביקוריהם בהר הבית במהלך ימי חול המועד סוכות המתקרב

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/17 13:27 ד בתשרי התשעח

יועמ"ש מחוז משטרת ירושלים: אין כניסה לארבעת המינים להר הבית בשל "פגיעה בסטטוס קוו"
יהודה פואה מתעמת עם השוטר בהר הבית, צילום: צילום מסך

היועץ המשפטי של משטרת מחוז ירושלים קובע, בתגובה לפנייה של מספר עולים להר הבית כי לא יותר ליהודים לשאת ארבעת המינים בעת ביקוריהם בהר במהלך ימי חול המועד סוכות המתקרב. היועץ, סנ"צ עו"ד מיכאל פרנקנבורג, הבהיר זאת בתשובה לפניה שהועברה אליו מטעם הרב ישראל אריאל, עו"ד אביעד ויסולי, יהודה פואה, יוחאי שראל ומעיין מגן.

בתשובתו כתב פרנקנבורג כי הוסמך להשיב לפונים על ידי מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי הסטטוס קוו שנקבע סביב ההתנהלות בהר מונע זאת.

"כידוע לכם", כותב פרנקנבורג, "במסגרת כללי הביקור בהר הבית, בהתאם לסטטוס קוו הקיים במקום, אסורה פעילות פולחנית בעלת סממנים חיצוניים גלויים ובכלל זה נטילת ארבעה מינים".

"לאור האמור אנו נאלצים להשיב את דרישתכם ריקם". סיכם את תשובתו יועמ"ש המחוז.

יהודה פואה יו"ר 'בצלמו' מסר בתגובה: "מצער שהיועץ המשפטי של מחוז ירושלים מצדיק מדיניות של איפה ואיפה. הניסיון שלו במכתב להתעלם מכך שמדובר באיסור פולחן ליהודים בעוד למוסלמים ניתן חופש פולחן יגרור אותנו למכתב שיבקש להבהיר את העניין".

נזכיר כי לפני 4 שנים תועד פואה, כשהוא נוטל ארבעת המינים בהר הבית מול שער המזרח. לאחר מעשה בהוראת איש ווקף קרא לו שוטר על מנת לעכב אותו. בהזדמנות זו הוציא מיכאל את ארבעת המינים פעם נוספת ונתן גם לבניו ליטול. מיכאל עוכב לחקירה ולאחר מכן שוחרר.