יום לפני האסון, הנערות התריעו: "אנחנו נמות"

התכתבות בין תלמידות במכינה הקדם צבאית בני ציון חושפת כי הן הביעו חשש כבד מפני היציאה לטיול, שהסתיים באופן קטלני. "לא הגיוני שנלך למקום שהכול שם שיטפונות. זה להתגרות בגורל", כתבה אחת מהן

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/18 21:04 יא באייר התשעח

יום לפני האסון, הנערות התריעו: "אנחנו נמות"
החילוץ בנחל צפית, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

נערות שהשתתפו היום (ה') בטיול בנחל צפית, שהסתיים במותם של תשעה צעירים שנסחפו בשיטפון, התריעו כבר לפני היציאה אליו מפני תוצאות קטלניות בשל מזג האוויר הקשה. בהתכתבות בין תלמידות המכינה הקדם צבאית בני ציון בתל אביב שנחשפה הערב בחדשות 2, הביעו התלמידות את חששן מפני אסון, כפי שלמעשה קרה היום.  

ערב לפני היציאה לטיול כתבה אחת התלמידות:  "אני לא מאמינה שאני אשכרה יוצאת לטיול במזג אוויר כזה. זה לא הגיוני שנלך למקום שהכול שם שיטפונות. זה להתגרות בגורל. אנחנו נמות. אני רצינית". חברה אחרת הוסיפה כי "זה ממש מוזר", וחברה נוספת כתבה: "הכול צהוב, אוי ואבוי. מגעיל צהוב ודוחה".

תלמידה נוספת שהשתתפה בהתכתבות התפלאה על כך שהטיול לא בוטל למרות ההתרעות על מזג אוויר קשה, וכתבה: "זה ממש מוזר, כשהוציאו אתכם ככה, סלחו לי".

חברה אחרת ענתה לה: "אל תגזימי. אני מניחה שיש להם הגיון וייקחו אתכם בטח למקומות אחרים ותשנו במקום סגור".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן