יום הזיכרון התשע"ח: "נושאים בליבנו את גבורתם של הנופלים"

טקס הזיכרון המרכזי, שנערך בכותל המערבי במעמד נשיא המדינה והרמטכ"ל, נפתח לאחר צפירה בת דקה. איזנקוט: "ברגע קשה ומוכר זה אנו מתכנסים יחד תחת הכאב הלאומי המשותף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/18 19:41 ב באייר התשעח

יום הזיכרון התשע"ח: "נושאים בליבנו את גבורתם של הנופלים"
טקס יום הזיכרון בכותל המערבי, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

הטקס המרכזי לציון יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה מתקיים הערב (ג') ברחבת הכותל המערבי, לאחר צפירה בת דקה. בטקס משתתפים בני משפחות שכולות לצד אישי ציבור ונכבדים, בהם נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל גדי איזנקוט. 

"ברגע קשה ומוכר זה אנו מתכנסים יחד תחת הכאב הלאומי המשותף, כאבו העז של עם אשר שכל את בניו ובנותיו במאבק על חירותו. ברגע הזה – מתגלה זהותנו המשותפת – זו שבזכותה התלכדנו לעם והקמנו מדינה", אמר הרמטכ"ל איזנקוט בנאומו.

"שבעים שנים לתקומתה של מדינת ישראל ואנו מתאספים יחד למרגלותיו של הכותל, שבו שזור חוט השני של עמנו. לצידו של הקיר שהפך לחומה של גבורה ושהיה עד למורשת העם, ניצבים אנו כתף אל כתף, ובינינו דממה דקה.

"בשקט השורר בינינו כעת מצווים אנו להתייחד עם זכר חללי צבא ההגנה לישראל, אשר קיפחו את חייהם במערכות העם ובפעולות האיבה. אנו נושאים תפילה להחלמתם של פצועי צה"ל, הנושאים בגוף ובנפש את צלקות המאבק על קיומנו. בשקט זה, המחלחל בין מילות הנחמה ומרחיב את החלל ביניהן, נפעל להשבת  נעדרי צה"ל אשר יצאו מביתם למלא את משימת ההגנה ולא שבו. 

"במחשבותיהם של רבים מאיתנו, צרוב הרגע שבו הבטנו בעיניו של אדם שהיה ואיננו. הבטנו בלהט שהיה לו בעיניים, בחדוות החיים, בניצוץ הנעורים ובחיוך התום", הוסיף.                 

הרמטכ"ל איזנקוט נושא דברים בטקס יום הזיכרון

הרמטכ"ל איזנקוט נושא דברים בטקס יום הזיכרוןצילום: הדס פרוש/פלאש 90

עוד אמר הרמטכ"ל כי "ב-40 שנות שירותי בצה"ל, זכיתי להכיר את דמות הלוחם הישראלי מקרוב. לצערי הרב, לא אחת נפרדתי מאנשים יקרים שהיו לי לאחים לנשק, ומעוד רבים מטובי בניה ובנותיה של הארץ. בביקורים הכואבים בבתיהם נחשפתי למקום שבו התעצבה דמותם ולערכים שלאורם התחנכו. 

"בני המשפחות – יחד איתכם אנו נושאים בליבנו את הוד גבורתם ומורשתם של הנופלים. בתוך תהום הכאב חסר המזור, אנו מתחייבים להמשיך ולהושיט יד אחים מחבקת. לעמוד יחד, כּמשפחה אחת – כואבת וְזוֹכֶרֶת.

"גם כעת, אנו יודעים כי לא תמה הדרך. אויבינו מבקשים לבסס את כוחם מעבר לַגבולות, למוטט את מרקם החיים הרגיש ולפגוע בריבונות המדינה. מול כל איום – עומדים איתן חיילינו בחזית הלחימה והטכנולוגיה, ומוכיחים יחד כי על חומות הארץ ניצב צבא עוצמתי; צבא האוחז ביכוֹלות חסרות תקדים ופועל למען מציאות של בטחון ושגשוג". 

לדבריו, "מחר נקום יחד לשנת השבעים למדינתנו. גם בשעות שבהן יחגוג איש איש בדרכו, נזכור את משימתנו המשותפת לחיזוק ביטחון מדינת ישראל וננצור בליבנו את הכאב שהצמיח חיים. 

"למען 70 השנים שעברו ולמען השנים שיבואו - נתאחד כולנו בתפילה: 'עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל, ואמרו אמן'. יהי זכר הנופלים ברוך", סיים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן