יוזמה חדשה: בלניות יעברו הכשרה לזיהוי סימני אלימות בנשים

בארגון הקוסמטיקאיות החליטו שנשות המקצוע יעברו השתלמות מיוחדת שתסייע להן לזהות נפגעות אלימות מכל סוג. ח"כ עליזה לביא, שהצטרפה ליוזמה וביקשה להחילה גם על הבלניות במקווה, אומרת ל'כיפה': "בלניות, שלהן יש קשר קרוב מאוד עם נשים, יכולות לעזור מאוד במניעת האלימות נגד נשים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/11/17 10:05 ג בכסלו התשעח

יוזמה חדשה: בלניות יעברו הכשרה לזיהוי סימני אלימות בנשים
מתלוננות על ניצול. תמונת ארכיון של מקווה, צילום: פלאש 90. אורי לנץ

כל בלנית וקוסמטיקאית תעבור הכשרה לזיהוי נפגעי אלימות, זו היוזמה שמנסה ארגון הקוסמטיקאיות בשילוב ח"כ עליזה לביא ומשרד הדתות לקדם במטרה לקחת צעד נוסף במלחמה באלימות.

יו"ר ארגון הקוסמטיקאיות אורנה ובר החליטה לאמץ את מה שנהוג בארה"ב, שם מחייבים את כל עובדי מכוני היופי לעבור הכשרה לזיהוי סימנים של אלימות גופנית וכלכלית כלפי נשים ולדווח לרשויות.

ובר פנתה לח"כ עליזה לביא מיש עתיד ויחד הן פועלות להכנסת השתלמויות מקצועיות ייעודיות שיאפשרו לאנשי מקצוע הבאים במגע עם נשים לזהות סימנים המעידים על אלימות, מכל סוג, שהן חוות. יש לציין שח"כ לביא לא הגבילה את היוזמה רק לקוסמטיקאיות ומבקשת להרחיב אותה גם לנשות מקצוע נוספות כמו הבלניות במקווה. יש לציין כי נעשתה פניה בנושא למשרד הדתות והשר דוד אזולאי הביע את תמיכתו במהלך.

ח"כ עליזה לביא

ח"כ עליזה לביאצילום: רונן פדידה

ח"כ לביא אמרה ל'כיפה' כי "הרעיון הוא לרתום את הקהילה ובעלי המקצוע השונים לנושא של מניעת אלימות נגד נשים, שבהרבה מאוד מקרים יכולים לסייע עוד לפני הפניה למשטרה. הכוונה היא כמובן לא שנשות המקצוע יחליפו את רשויות אכיפת החוק, אלא יקבלו כלים שיעזרו להן לזהות סימנים מיוחדים ולפנות לגורמים הרלוונטים בעת הצורך".

לדבריה הכוונה היא להרחיב את היוזמה, "לא רק קוסמטיקאיות אלא אנשי מקצוע נוספים כמו רופאי משפחה וכמובן גם בלניות שלהן יש קשר קרוב מאוד עם נשים. שר הדתות נרתם לנושא ואני מברכת אותו על כך".