יהדות התורה לנתניהו: "קרא לסדר את ליברמן"

חברי הסיעה החרדית פרסמו הודעה בגנותו של יו"ר ישראל ביתנו שהגיע בשבת לאשדוד למחות נגד אכיפת חוק המרכולים, "מדובר במעשה חמור ותקדימי שנעשה במתכוון, במטרה מוצהרת וברורה להסית ולהכפיש בשקרים נגד כלל הציבור הדתי והחרדי בישראל ולפגוע ביום הקדוש"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/01/18 08:29 ה בשבט התשעח

יהדות התורה לנתניהו: "קרא לסדר את ליברמן"
קוראים לראש הממשלה להעיר לליברמן? ליצמן, נתניהו ודרעי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ביהדות התורה קראו הבוקר (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו "לקרוא לסדר" את שר הביטחון אביגדור ליברמן, שקיים בשבת מפגן מחאה במרכז קניות באשדוד נגד הכוונה לאכוף את חוק המרכולים.

"שר בכיר בממשלה ובקואליציה בחר במפגיע לקיים מופע התרסה חמור בעיצומו של יום השבת, נכתב בהודעת המפלגה בעיתונים המזוהים עמה "המודיע", "המבשר" ו"יתד נאמן".

עוד נכתב כי הדבר נעשה "בליווי נציגי ממשלה נוספים, תוך שימוש ברכבים ועוזרים ממשלתיים", וכן כי בכך ליברמן, " וגורם להלהטת הרוחות כנגד ציבורים גדולים במדינה וכנגד קדושת השבת".

לדברי אנשי הסיעה החרדית, כפי שהשתקף מהמודעה, "מדובר במעשה חמור ותקדימי שנעשה במתכוון תוך הודעה מוקדמת לתקשורת במטרה מוצהרת וברורה להסית ולהכפיש בשקרים ובדותות נגד כלל הציבור הדתי והחרדי בישראל ולפגוע ביום הקדוש. ליברמן בעצמו יודע כי חוק המרכולים נועד לשמירת הסטטוס קוו הקיים במשך שנים, אך הוא בוחר בשיסוי וליבוי מתחים מיותרים בין חלקי הציבור, ולפגוע ביום השבת וקדושתו".

הפגנה באשדוד נגד סגירת המרכולים בשבת

הפגנה באשדוד נגד סגירת המרכולים בשבתצילום: פלאש 90

לסיום צוין כי ""התנהגות זו של ליברמן מעידה על מצוקה פוליטית קשה, בשל תחרות על קולות השנאה מול מפלגה מתחרה ובמטרה לגרוף הון פוליטי כתוצאה משיסוי בין קבוצות אוכלוסייה והעמקת הקיטוב בעם. סיעת יהדות התורה קוראת לרה"מ נתניהו לקרוא לסדר את שר הביטחון באופן מיידי על העמקת השסע והקרע הציבורי תוך פגיעה פומבית בקדושת השבת".

אתמול הגיע יו"ר ישראל ביתנו למרכז BIG אשדוד ואף ערך שם קניות במחאה לכוונת העירייה לאכוף את חוק המרכולים ולקנוס את בתי העסקים שנפתחו בשבת. "מי שאומר שלחוק המרכולים אין שום משמעות טועה ומטעה", הוא אמר והוסיף כי "לחוק המרכולים לצערי יש משמעות מרחיקת לכת. אנחנו רואים באשדוד את ההשפעה".

יו"ר ש"ס אריה דרעי, המיודד עם ליברמן באופן אישי, אמר למקורביו בעקבות המהלך של שר הביטחון, "אני עם אביגדור ליברמן גמרתי. ליברמן דרס את השבת ברגל גסה וזו חציית כל קו. אפילו לפיד האב, מגדולי שונאי הדת, לא העז לעשות. יש דברים שהם מעבר לכל ידידות אישית"