"טראמפ משוכנע שההכרה בירושלים תקדם שלום"

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, התקבל בטקס ממלכתי במשרד ראש הממשלה, ואמר: "כבוד גדול להיות בבירת ישראל, ירושלים". נתניהו: "לכבוד הוא לי לארח אותך פה, תודה לממשל שתרם לזה". רחובות בבירה נחסמו

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/18 10:25 ו בשבט התשעח

"טראמפ משוכנע שההכרה בירושלים תקדם שלום"
מייק פנס ובנימין נתניהו, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

היום השני לביקורו של סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, נפתח הבוקר (א') עם קבלת פנים ממלכתית במשרד ראש הממשלה, ופגישה עם בנימין נתניהו. לאחר הפגישה יגיע פנס לכנסת, שם יישא נאום במליאה במסגרת ישיבה מיוחדת.

בהמשך היום ייפגש פנס עם יו"ר הכנסת, יואל יולי אדלשטיין, ובעבר הוא ורעייתו יסעדו בארוחת ערב חגיגית לצד בני הזוג נתניהו.

"זה כבוד גדול להיות בבירת ישראל, ירושלים. יש לשתי המדינות אתגרים משותפים ואני מצפה לשוחח איתך על האפשרויות לתהליך השלום", אמר פנס לנתניהו בהצהרה משותפת שנשאו. "טראמפ משוכנע שבאמצעות ההכרה בירושלים אנו יוצרים הזדמנות לישראל ולפלסטינים. אני מלא תקווה שאנחנו בדרך לעידן חדש של דיונים חדשים להשגת היעדים. תודה על מנהיגותך ועל האירוח, לכבוד הוא לי".

מייק פנס ובנימין נתניהו סוקרים את מסדר הכבוד

מייק פנס ובנימין נתניהו סוקרים את מסדר הכבודצילום: חיים צח/לע"מ

נתניהו מצדו הודה לפנס על ביקורו, ואמר: "אדוני סגן הנשיא, לכבוד הוא לי לארח אותך פה, ברוך הבאים לבירת היהודים ירושלים. אני רוצה להודות לך ולממשל טראמפ שתרם לזה. תודה רבה.

"הייתה לי הזכות במשך השנים לעמוד כאן ולקבל את פניהם של מאות מנהיגים ולקבל את פניהם בבירת ישראל, ירושלים. זאת הפעם הראשונה שאני כאן ובה שנינו יכולים לומר את שלוש המילים הללו – בירת ישראל, ירושלים. אני רוצה להודות לנשיא טראמפ ולך על ההצהרה ההיסטורית הזאת שאני יודע שתמכת בה ודגלת בה.

"אני מצפה לדון איתך, כפי שהתחלנו, כיצד להמשיך ולחזק את הברית המופלאה בינינו. היא מעולם לא הייתה חזקה יותר, וכיצד לקדם את השלום והביטחון באזורנו, שהוא יעדנו המשותף", הוסיף.

לקראת הפגישה ביניהם אמר אמש נתניהו: "אני אדון איתו על שני נושאים: על שלום ועל ביטחון. ביחס לשלום, יש לי מסר לאבו מאזן: אין תחליף להנהגה האמריקנית בהובלת התהליך המדיני.

מייק פנס ובנימין נתניהו בקבלת הפנים במשרד רה"מ

מייק פנס ובנימין נתניהו בקבלת הפנים במשרד רה"מצילום: חיים צח/לע"מ

 

 

"ביחס לביטחון, יש לי מסר למדינות אירופה: אני מציע להן להתייחס ברצינות לדברים של הנשיא טראמפ. אם הן רוצות לשמר את הסכם הגרעין עם איראן, עליהן להציע תיקונים להסכם, תיקונים שימנעו התגרענות של איראן, דבר שיאיים עליהן ועל העולם כולו", הוסיף.

בתוך כך, בשל ביקורו של פנס נחסמו לתנועה כמה רחובות בירושלים, ובהם פלומר, ז'בוטינסקי, הנשיא, האר"י, עזה, ניות, הרצוג, שניאור זלמן, בורלא, שד' המוזיאונים, צומת המנהלה, וייז, צומת השעון, הכנסת ובלפור. רחוב דוד המלך יישאר סגור לתנועה עד לסיום הביקור מחר בערב.  

במקביל לביקורו של פנס בישראל, ייפגש יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבריסל עם שרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי, ויבקש מהם להכיר במדינת פלסטין.