טראמפ על הטבח בווגאס: "ארה"ב מתאחדת". ה-FBI: "היורה לא היה קשור לדאע"ש"

למרות שב FBI  הבהירו כי ליורה אין קשר לדאע"ש, בארגון נטלו אחריות על הטבח בו נרצחו 58 בני אדם ונפצעו יותר מ-500. טראמפ נשא נאום לאומה ובו אמר: "זהו מעשה של רוע טהור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/17 20:52 יב בתשרי התשעח

טראמפ על הטבח בווגאס: "ארה"ב מתאחדת". ה-FBI: "היורה לא היה קשור לדאע"ש"
הטבח בלאס וגאס, צילום: צילום מסך יוטיוב

אחרי הטבח שבוצע בלאס וגאס בו נרצחו לפחות 58 בני אדם ונפצעו עוד 515, ארגון דאע"ש פרסם הודעה אחר הצהריים בה מסר כי הוא נוטל אחריות על המעשה. עם זאת, נציג ה FBI אמר כי : "מהחקירה שלנו עולה כי אין ליורה שום קשר לארגון המדינה האיסלאמית. נמשיך לעבוד עם כל השותפים לחקירה כדי להבין לעומק את הפשע הזה ולהחזיר כאן את החיים למסלולם". דובר מטעם משטרת לאס וגאס אמר אף הוא, בתגובה להודעת דאע"ש, כי לא ידוע על כל קשר של היורה לארגונים בינלאומיים כלשהם.

נשיא ארה"ב דולנד טראמפ דיבר אל האומה האמריקאית ואמר: "זהו מעשה של רוע טהור", אני רוצה להודות למשטרת לאס וגאס ולכל הכוחות החירום על מאמצי הגבורה שלהם. המהירות בה הגיבו מנעה אבדן חיים נוסף.

"מאות אזרחים מתאבלים כעת על אובדן קרוב אהוב", הוסיף. "למשפחות הקורבנות, אנו כאן עבורכם. אנו יודעים שא-לוהים חי בלבבותיהם של המתאבלים. הוריתי להוריד את הדגל לחצי תורן. ברגעים של טרגדיה וזוועה, ארה"ב מתאחדת. היא תמיד עשתה זאת. אנו קוראים לאמונה שלנו, למשפחה ולערכים המשותפים שלנו. האהבה היא המגדירה אותנו היום, והיא תמיד תעשה זאת. ברגעים כאלה אנו מחפשים משמעות בתוך התוהו, אור בתוך החושך. את הייאוש הגדול ביותר ניתן להאיר עם קרן אור יחידה של תקווה. אנו מתפללים שהאומה כולה תמצא את האחדות והשלום, ואנו מתפללים ליום בו הרשע יגורש. שא-לוהים ייתן למשפחות המתאבלות את הכוח להמשיך".

פאדוק, תושב לאס וגאס בן 64, התגורר בקומה ה-32 של המלון, ובחדרו אותרו כלי נשק רבים.  ומשם גם ביצע את הירי לעבר החוגגים בפסטיבל מוזיקה שנערך בעיר. היורה התאבד עוד לפני שהגיעו אליו השוטרים. 

לאס וגאס נחשבת לעיר נופש והימורים פופולרית במיוחד. בעיר עצמה מתקיימים גם תערוכות וכנסים מהגדולים בעולם כמו גם פסטיבלי מוסיקה. הטבח בלאס וגאס היום מוגדר כמתקפת הירי הקשה ביותר בתולדות ארה"ב.

במשרד החוץ ממשיכים לנסות ולשלול פגיעה בישראלים במהלך הטבח. עד כה לא ידוע על נפגעים - אך עם זאת יש 6 ישראלים שטרם נוצר עימם קשר ובמשרד עושים מאמצים לאתרם ולוודא כי לא נפגעו. קונסול ישראל בלוס אנג'לס נמצא בלאס וגאס ומרכז את המאמצים לאיתור מנותקי הקשר.