טראמפ לישראל: ריסון הבנייה תוך כדי משא ומתן

ריסון הבנייה ביהודה ושומרון, נירמול היחסים בין ישראל לעולם הערבי וסידורי ביטחון בחסותם של מדינות הנחשבות כמתונות. אלו הדברים שדורשים בבית הלבן מישראל והפלסטינים כחלק מחידוש המשא ומתן שצפוי להתחיל בחודש בספטמבר

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/06/17 07:03 כ בסיון התשעז

טראמפ לישראל: ריסון הבנייה תוך כדי משא ומתן
טראמפ ונתניהו בפגישתם בישראל, צילום: פלאש 90. Marc Israel Sellem

ממשל טראמפ הציג לישראל ולפלסטינים את המתווה שלשיטתו יוביל להתנעת התהליך המדיני באזור. כך פרסם אמש (שלישי) לראשונה ערוץ 20

לפי הפרסום' האמריקנים דורשים מישראל לרסן את הבנייה ביו"ש ומהרשות הפלסטינית הם רוצים חתירה לנורמליזציה ביחסים שבין ישראל למדינות ערב. האמריקנים מתחייבים לדאוג לסידרי הביטחון שיהיו בחסותם של ירדן ומדינות המפרץ וכל זאת במקביל לתחילת המשא ומתן.

מסמך העקרונות האמריקני הוצג לשני הצדדים ע"י שליחו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט. על פי המתווה, המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית אמור להתחיל כבר בחודש ספטמבר הקרוב, לאחר שתתקיים פגישה משולשת בין טראמפ נתניהו ואבו מאזן בארה"ב.

 

מטרתו של טראמפ היא בניית האמון בין הצדדים בשלב ראשון. לכן רק בהמשך התהליך הוא מתכוון להעלות נושאי ליבה כמו ירושלים, וסוגיית הפליטים. ישראל מצדה דורשת מהבית הלבן להוסיף למסמך העקרונות שני תנאים, שהם הפסקת ההסתה לאלימות בחסות הרשות הפלסטינית והפסקת מימון המחבלים ובני משפחותיהם.