טראמפ: "ייתכן שאגיע לפתיחת השגרירות בירושלים"

ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארה"ב נפגשו בבית הלבן, על רקע ההתפתחויות בחקירות רה"מ. נתניהו: "אלה היחסים הכי טובים שהיו לנו אי פעם בין ישראל לארה"ב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/18 19:42 יח באדר התשעח

טראמפ: "ייתכן שאגיע לפתיחת השגרירות בירושלים"
נתניהו וטראמפ, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (ב') בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. נתניהו ורעייתו שרה הגיעו לארה"ב לביקור בן חמישה ימים, שבמהלכו יישא דברים בוועידת איפא"ק.

הפגישה נערכה על רקע חתימתו של יועץ התקשורת לשעבר של משפחת נתניהו, ניר חפץ, על הסכם עד מדינה בחקירות רה"מ.

בפתח הפגישה אמר נתניהו לטראמפ: "אלה היחסים הכי טובים שהיו לנו אי פעם בין ישראל לארה"ב". הוא הוסיף כי ההחלטה על ירושלים היא דבר נהדר, אני חושב שזה משהו שמאוד מוערך בישראל". טראמפ מצדו אמר: "ייתכן שאגיע לפתיחת השגרירות בירושלים. אני יודע שהעולם מעריך את ירושלים ולכן זו ההחלטה שהייתי צריך לקבל". 

לדבריו, "דיברנו על העברת השגרירות אך מעולם לא הצלחנו לעשות זאת. אני חושב שכעת זה צעד שמעריכים אותו".

טראמפ התייחס גם לניסיונות להניע תהליך מדיני בין ישראל לפלסטינים, ואמר: "אם נשיג שלום בין ישראל לפלסטינים זה יהיה דבר אדיר לעולם. אנו עובדים קשה לעשות זאת. אני מתרשם שהפלסטינים מעוניינים לעשות זאת".

נתניהו הודה לטראמפ על הכנסת האורחים ועל העברת השגרירות, ואמר: "לירושלמים יש זיכרון ארוך וטוב, הם זוכרים את כורש, נבוכדנצר, והלורד בלפור אשר בהצהרתו הכיר בזכות העם היהודי למדינתו. מה שעשית ייזכר לנצח על ידי עמנו".

הוא הוסיף כי "אני מצפה לדיונים בינינו על האתגרים וגם על ההזדמנויות. האתגרים במזרח התיכון הם רבים. היום שכנינו הערבים הבינו את המצב לגבי שאיפות איראן שיצאה מחוזקת מהסכם הגרעין ופורשת כוחות על גבולותינו ואנחנו צריכים להפסיק את זה. יש לנו הזדמנות לקרב את מדינות ערב השכנות ולנו ואנחנו רוצים לעשות משהו בכיוון הזה".