טראמפ: "הבירה של ישראל היא ירושלים"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז הערב (ד') באופן רשמי כי מדינתו מכירה בירושלים כבירתה של ישראל, "העיר שהיהודים הקימו לפני אלפי שנים". הוא ציין גם שהורה על תחילת ההכנות למעבר הגרירות והוסיף כי מדינתו, "מוכנה לתמוך בפתרון שתי המדינות – אם שני הצדדים רוצים בכך"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/12/17 20:34 יח בכסלו התשעח

טראמפ: "הבירה של ישראל היא ירושלים"
נתניהו וטראמפ. הלחץ מתחיל להשפיע?, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הצהיר הערב (ד') כי הבית הלבן מכיר באופן רשמי בירושלים כבירתה של ישראל וכן כי בקרוב יחלו ההכנות להעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לבירה.

"ההודעה שלי היום מציינת גישה חדשה לסכסוך בין ישראל לפלסטינים", הוא פתח בנאומו והוסיף כי "ב 1995 הקונגרס אימץ את חוק השגרירות האמריקנית בירושלים". ולמרות שנשיאים קודמים הבטיחו ולא קיימו, "היום אני מקיים את הבטחתי".

לדבריו, "ישראל היא מדינה ריבונית עם הזכות להגן על עצמה". בהתייחסו באופן ישיר לעיר הבירה הוא ציין כי "הבירה של ישראל היא ירושלים, העיר שהיהודים הקימו לפני אלפי שנים. ירושלים היא לא רק בירתה של שלושת הדתות אלא מעכשיו לבה של הדמוקרטיה באזור".

עוד הוא אמר כי "הגיעה העת להכיר באופן רשמי בירושלים כבירתה של ישראל, דבר שהיה צריך להיעשות כבר מזמן". בהמשך הוא הוסיף כי ביקש מאנשיו להתחיל בהכנות להעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים

לצד הדברים אלה אמר טראמפ כי הוא "מחויב להגיע להסדר שלום המקובל על הישראלים ועל הפלסטינים", ובנוגע להסדר העתידי הוא הדגיש כי "ארצות הברית מוכנה לתמוך בפתרון שתי המדינות – אם שני הצדדים רוצים בכך. אני מתכוון לעשות כל מה שביכולתי כדי להגיע להסדר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן