טענה: משרד החינוך משנה מדיניות בנוגע לגיוס בנות דתיות

בארגון 'חותם' טענו שמשרד החינוך עדכן את בג"ץ כי הוא על סף הסכמה לתקצב הכנות לגיוס גם עבור בנות דתיות, "המשרד והשר בנט נכנעים ללחצים מצד גופים פלורליסטים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/01/18 16:03 כב בטבת התשעח

טענה: משרד החינוך משנה מדיניות בנוגע לגיוס בנות דתיות
יקבלו הכוונה כבר באולפנות? כנס מתגייסות עתידיות, צילום: אור תורה סטון

בארגון 'חותם' תקפו היום (שלישי) את שר החינוך נפתלי בנט, וטענו כי הוא ומשרדו מתכוונים לתקצב פעילויות הכנה לגיוס עבר בנות. בכך הם אמרו פועל משרד החינוך, בניגוד לעמדת הרבנות הראשית והחמ"ד, בכל הנוגע לעידוד גיוס בנות דתיות לצה"ל.

בארגון אמרו כי "ישנם גופים פלורליסטים הלוחצים על משרד החינוך והעומד בראשו השר נפתלי בנט, לאשר תקנה שעל פיה עמותות יקבלו תקציבים על מנת לשדל בנות דתיות להתגייס לצבא".

לדבריהם, הדבר נעשה בניגוד לפסיקת הרבנות הראשית ועמדת החמ"ד כי יש לתת לבנות הדתיות לתרום במסגרת השירות הלאומי.

מגבה את לינור

יתקצב הכנת גיוס לבנות?צילום: מרק ישראל פלאש 90

יש לציין כי לאורך השנים עמדת החינוך הממלכתי דתי הייתה להכווין בנות דתיות לשירות לאומי מתוך התבססות על פסיקת הרבנות הראשית המסורתית שאסרה על גיוסן לצה"ל. בעתירה שהוגשה לפני כשנה בנושא ניסו העותרים, עורכי הדין אמנון לורך, גיא פורר ודבי שליט ממשרד עורכי הדין יגאל ארנון ושות' לשנות את התקנה הקיימת ל]יה משרד החינוך מתקצב רק הכנות לגיוס עבור בנים.

בחודש אוקטובר האחרון קבעו שופטי בג"ץ כי על משרד החינוך לעדכן את תקנותיו כך שתינתן תמיכה כספית גם לבנות דתיות שמעוניינות להתכונן לגיוס במסגרת פעילות קדם צבאית.

אחד הארגונים שמבקש מזה זמן דריסת רגל במוסדות החינוך הדתיים לבנות הוא ארגון 'אלומה', שם ציינו לא פעם כי מטרתם היא ללוות את הבנות שכבר החליטו על מסלול צבאי כדי ששירותן יעבור בצורה חלקה ומיטבית.

ב'חותם' לא הסכימו עם הצגת הדברים בצורה זו וטענו כי "משרד החינוך נכנע ללחצים המופעלים עליו. אנו קוראים למשרד החינוך  לכבד את מדיניות החמ"ד, ולא לכפות על האולפנות ומוסדות החינוך הדתי  תכנים ומסרים שבאים לשנות את אותם ערכים עליהם מתחנכות הבנות לאורך שנים".

עוד הם אמרו כי "פרסום התקנה החדשה משדרת חוסר  אמון בתרומה המשמעותית במסגרת השירות הלאומי, ומהווה ניסיון להביא לשירות שאינו תואם את תפיסת עולמם של רוב מוחלט של הבנות בציבור הדתי לאומי".

 

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר בתגובה כי הם "מברכים על הכוונה של משרד החינוך לתת מענה לכל צעיר וצעירה. הדבר מתחבר לתכנית הברוכה של  שר החינוך לחיזוק השירות ואך טבעי שהדבר יכלול רכיב גם במערכת החינוך הדתי.
חובה על מערכת החינוך לתת מענה לכל צעיר וצעירה לאפשר בחירת מסלול שירות ותרומה למדינת ישראל ולא להתעלם מצורך חינוכי חשוב לתמיכה וליווי רוחני של בנות אשר מבקשות לתרום למדינה באמצעות השירות הצבאי. אנו תקווה שהתקנות יכתבו באופן הניתן ליישום  מיידי בבתי הספר של החינוך הדתי"