טענה: למרות 'ניסיונו הדל', יד ימינו של הרב קרים יקודם לתפקיד ראש לשכתו

הרב אודי שוורץ, צפוי להתמנות לראש לשכת הרבצ"ר ולטענת גורמים ברבנות הצבאית, למרות שאין בכך חריגה מהנהלים, מדובר בצעד תמוה: "אנשים אוכלים מרורים בשטח והוא לא ישן מחוץ לבית לילה אחד". דו"צ: "המינוי נעשה בהתאם לפקודות הצבא. הטיעונים משיקולים שאינם עינייניים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/09/17 16:56 ה בתשרי התשעח

טענה: למרות 'ניסיונו הדל', יד ימינו של הרב קרים יקודם לתפקיד ראש לשכתו
קיצר את הדרך עבור יד ימינו? הרב קרים, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מרבית הרבנים הצבאיים שמשרתים בקבע, נדרשים לשמש במשך 7 שנים בתפקידים בדרגת סרן לפני שהם מקודמים בדרגה. ל'כיפה' נודע כי לאחרונה הוחלט, בהמלצתו של הרבצ"ר תא"ל הרב אייל קרים במה שעורר את חמתם של רבנים צבאיים, למנות רב צבאי לתפקיד ראש לשכתו זאת למרות שנשא בדרגת סרן כ-4 שנים בלבד וחרף העובדה כי הוא חסר ניסיון בתפקידי שטח בעולם הרבנות הצבאית.

סרן הרב אודי שוורץ, כיהן עד היום כקצין מדיניות הלכתית ועתה הוא אמור להחליף את רס"ן הרב אביעד שמחוני כראש לשכתו של הרב הצבאי הראשי.

בצה"ל ישנה חלוקה בין תפקידי קבע ראשוני (קצינים עד דרגת סרן), לבין בעלי קבע מובהק (רב סרן ומעלה), כשבמרבית התפקידים מתמודדים הקצינים לאחר ארבע עד חמש שנים על תפקידי רב סרן. הרבנים הצבאיים לעומתם נדרשים למלא תפקידים שונים בדרגות סרן, כמו רב גדוד, רב חטיבה, רב בה"ד וכדומה במשך 7 שנים, עד שנשקלת אפשרות קידומם בדרגה או שהם משוחררים משירותם הצבאי.

הרב שוורץ, כך עולה מן הדברים, קודם לדרגת רס"ן כבר לאחר 4 שנים. עוד יש לציין כי ברבנות מקפידים לקדם ולטפח רבנים שעשו מספר תפקידי "שטח", כדוגמת רבני יחידות ובסיסים, ואילו לגבי מקורבו של הרב קרים נטען כי הוא אינו עשה תפקידים דומים, "אנשים אוכלים מרורים 7 שנים בשטח והוא לא ישן מחוץ לבית לילה אחד", אמר גורם המעורה בנושא.

מוערך על ידי הרב קרים ומעורר זעם ברבנות

מוערך על ידי הרב קרים ומעורר זעם ברבנותצילום: מלא כל הארץ כבודי-cc-by-sa

גורמים אחרים טענו כי הרב קרים, כמו הרבנים הצבאיים הקודמים הרב רפי פרץ והרב אביחי רונצקי, לא גדל בעולם הרבנות הצבאית. אך בניגוד לקודמיו, שדאגו שסביבם יהיו אנשים שהגיעו מתוך המערכת, הרבצ"ר הנוכחי החליט על מינויו של אדם שכלל לא הכיר את המערכת עד לא מזמן, "עד סערת הזקנים הוא לא ידע בכלל מה זה אישור זקן" אמר ל'כיפה' רב צבאי.

גורם המעורה בנעשה דווקא יצא להגנת המינוי וטען כי הוא עבר את כל השרשרת המנהלתית המקובלת. עוד הוא אמר כי מדובר במשרת אמון ואם הרב קרים סומך על רב שוורץ ולצד זה המערכת מצאה אותו מתאים מבחינת כישוריו, אין כל מניעה שימונה לתפקיד. לטענתו, "מצערת מאוד העובדה שבתקופה זו של ימי החגים, בוחרים גורמים שונים להכפיש מינוי ראוי שכזה".

הרב שוורץ נחשב ליד ימינו של הרב קרים עוד בטרם נכנס לתפקידו כרב הצבאי הראשי. אחת הפעמים שהוא נחשף הייתה כשמסמך מיוחד, בנושא פקודת השירות המשותף, נשלח לרב אבינר ומי שהיה אמון על ניסוחו ושליחתו היה מי שיחל בקרוב לשמש כראש לשכת הרבצ"ר.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מינויו של רס״ן הרב אודי שוורץ נעשה ע״י הרבצ״ר בהתאם לפקודות הצבא, לכישוריו של הקצין ולאופי התפקיד. 

כל ניסיון להטיל דופי בהליך המינוי או בבחירה שנעשתה נעשה משיקולים שאינם עינייניים".