טענה: כ-40% מהקברים ביו"ש נמצאים על קרקע פלסטינית פרטית

לדברי ארגון השמאל "כרם נבות, יותר מ-600 קברים נכרו לכאורה על אדמות פרטיות, שחלקן הופקעו על ידי המדינה. במועצת יש"ע אמרו: "המידע אינו מדויק ומגמתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/18 11:45 יז באדר התשעח

טענה: כ-40% מהקברים ביו"ש נמצאים על קרקע פלסטינית פרטית
ארכיון. בית עלמין, צילום: פלאש 90. דוד כהן

ארגון השמאל הקיצוני "כרם נבות" טוען כי כ-40% מהקברים היהודיים ביהודה ושומרון נמצאים על אדמות פלסטיניות פרטיות. בין הקברים המדוברים נמצא לטענת הארגון גם קברו של הרב רזיאל שבח הי"ד, שנרצח לפני כחודשיים בפיגוע ירי סמוך לחוות גלעד.

על פי הפרסום ב"הארץ", הקברים - יותר מ-600 במספרם - שלכאורה נכרו על אדמות פלסטיניות פרטיות, נמצאים בתוך או סמוך ליישובים בית אל, עפרה, כוכב השחר, פסגות, עלי, מעלה מכמש, מחולה, אלון מורה, קריית ארבע, מישור אדומים, יצהר, שבי שומרון וחוות גלעד. בחלק מהמקרים מדובר באדמות שהפקיעה המדינה לצורכי ציבור.

מהמידע שאספו ב"כרם נבות" עלה כי לעתים מרוחקים בתי הקברות מאות מטרים מבתי ההתנחלות. לטענת מייסד הארגון, דרור אטקס, הבחירה היכן לבנות את בתי הקברות - בייחוד כשמדובר באדמות פרטיות המרוחקות מהיישוב - איננה מקרית.

לדבריו, כפי שהובאו ב"הארץ", "מדובר בהשקעה לטווח ארוך. ביהדות, מי שקובר אנשים במקום מסוים יוצא מהנחה שהם לא יוצאו משם. ברור שיש כוונה. מי שקובר בקרקע פלסטינית פרטית יודע בדיוק מה הוא עושה. שים לב שאין כלל בתי קברות ביישובים חרדים בשטחים".

ממועצת יש"ע אמרו בתגובה לכתבה ב"הארץ" כי "המידע בכתבה אינו מדויק ומגמתי, ובכל מקרה אנו מציעים לארגון 'כרם נבות' לבוא ולהעביר את הקברים למקומות שהוא בוחר".