'חותם': השר אריאל וח"כ מרגי אישרו תקנת סירוס ועיקור בעלי חיים המנוגדת להלכה

בארגון שלחו מכתב לרב הראשי הרב יוסף וביקשו ממנו להתערב בסוגיה, "מדובר בכפייה חילונית של ממש. לא יתכן כי במדינת ישראל, המדינה היהודית, יחויבו אזרחים לפעול כנגד אמונתם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/08/17 10:07 טז באב התשעז

'חותם': השר אריאל וח"כ מרגי אישרו תקנת סירוס ועיקור בעלי חיים המנוגדת להלכה
תקנות המנוגדות להלכה? כלבים מטיילים, צילום: פלאש 90. יעקב לדרמן

משרד החקלאות בראשותו של השר אורי אריאל מהבית היהודי, ניסח תקנות לעיקור וסירוס בעלי חיים אותן אישרה השבוע ועדת החינוך בכנסת בראשותו של ח"כ יעקב בן מרגי מש"ס. לפי ארגון 'חותם', מדובר בתקנות המנוגדות להלכה ועל כן הם פנו לרב הראשי הרב יצחק יוסף שיפעל נגד יישומן.

במכתב ששלח נציג הארגון, הרב דוד אייגנר, הוא כתב כי תקנה המחייבת סירוס ועיקור של בעלי חיים ביתיים אושרה בוועדת החינוך בכנסת.

מדובר בהנחיה מחייבת אנשים פרטיים המקבלים בעלי חיים לרשותם ועיריות המוסרות אותן לאימוץ, לסרס ולעקר אותם. דבר שלטענת 'חותם' מנוגד ואסור על פי ההלכה.

במכתב הסביר הרב אייגנר, כי בתורה נאסר סירוס של בעלי חיים באופן של עקירת אברי ההולדה. לעומת זאת, סירוס באמצעים הורמונליים של דיכוי החשק לא נאסר כלל.

עוד הוא כתב כי למרות מאמצי הארגון "להפנות משאבים לפיתוח וקידום אמצעי סירוס ועיקור הורמונליים המותרים על פי ההלכה", בועדת החינוך אימצו את תקנת העיקור והסירוס.

לדבריו, "נציגי הארגון שנכחו בוועדה הצטערו לגלות כי יו"ר הוועדה, ח"כ מרגי המייצג מפלגה חרדית הנאמנה לתורת ישראל, אינו עושה מאמץ ולו המועט ביותר בכדי למנוע את קבלת התקנות, שמשמעותם חיוב אזרחי המדינה, חילונים דתיים וחרדים כאחד, לעבור על איסור תורה באופן יזום".

בהמשך הוא כתב כי בארגון סבורים "ששליחי הציבור בכנסת, המייצגים נאמנות למסורת ישראל, לא די להם בכך שימנעו מהצבעות בנושאים שאינם עולים בקנה אחד עם ההלכה היהודית, אלא אף יביעו בתוקף את עמדת ההלכה ויפעלו ככל יכולתם לסכל החלטות שמשמעותם פגיעה בתורת ישראל והדחת אזרחי המדינה לפעול בניגוד למצוות התורה". 

לסיום פנה הרב אייגנר לרב יוסף וכתב כי הם "בטוחים שחשיבותה של שמירת ההלכה בחוק הישראלי ובקרב אזרחי ישראל עומדת לנגד עיניו של כבוד הרב, ונודה לו אם יוכל לפעול בנושא אצל חה"כ מרגי, על מנת שיוביל מהלך המבטל את קבלת התקנות הבעייתיות הנ"ל".

בנוסף למכתב מציינים ב'חותם' כי התקנות נוסחו על ידי משרד החקלאות בראשות השר אורי אריאל, גם הוא ממפלגה דתית, והובאו לדיון מאוחר יותר בועדת החינוך.

בארגון מצאו לנכון להדגיש כי הם תומכים בחלק העוסק במתן חיסונים לבעלי חיים: "אנו מברכים על החלק בתקנות העוסק בחיסונים, מדובר בתקנות שמועילות לבריאות הציבור".

עם זאת הם מוסיפים כי "התקנות המוצעות בעניין סירוס ועיקור מחייבות את אזרחי ישראל ואת הרשויות המקומיות לעבור על איסור תורה ממש. מדובר בכפייה חילונית של ממש, לא יתכן כי במדינת ישראל, המדינה היהודית, יחויבו אזרחים לפעול כנגד אמונתם".