חשש להונאת כשרות בפארק המים שפיים

לטענת מחלקת הונאה בכשרות של הרבנות, בפארק המים שמנסה למשוך את הקהל הדתי, מוצגים דוכני המזון ככשרים זאת למרות שהם פועלים בשבת. פארק שפיים: "הפארק אינו מציג תעודת כשרות של מזנונים, אלא של המוצרים עצמם. באירועים של הרחצות הנפרדות, המטבח סגור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/07/17 14:34 א באב התשעז

חשש להונאת כשרות בפארק המים שפיים
כשרים או לא? פארק המים בשפיים, צילום: פלאש 90

הרבנות הראשית לישראל מזהירה את ציבור שומרי המסורת מקנית מוצרי מזון בפארק המיים שבקיבוץ שפיים, כך עולה מעדכון הכשרות האחרון שפורסם בסוף השבוע שעבר.

לקראת הקיץ הנוכחי, פרסמו בפארק המים כי הם פותחים את שעריהם בפני הקהל הדתי והחרדי, ולשם כך הם הודיעו על כוונתם לאפשר במהלך עונת הרחצה מספר ימים עם רחצה נפרדת.

עם זאת, בעדכון האחרון של אגף הכשרות ברבנות נכתב כי נופשים רבים שהגיעו למתחם דיווחו להם על דוכני המזון שמציגים תעודות כשרות למרות שהם פועלים גם בשבת.

במחלקת 'הונאה בכשרות' החליטו לערוך ביקורת פתע במקום ע"י היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות. מהביקורת עלה כי "במקום דוכני מזון אשר הציגו מסמכים שונים המעידים על כשרות, על אף שבפועל לא הייתה להם כל כשרות מטעם הרבנות האזורית המוסמכת". ברבנות הראשית הדגישו כי "נגד בעלי הדוכנים ינקטו אמצעים כחוק".

מפארק המים בשפיים נמסר כי "הפארק אינו מציג תעודת כשרות של מזנונים, כיוון שהוא פתוח בשבת. אנו כן מציגים תעודת כשרות ספציפית של המוצרים עצמם, וזו ע״פ בקשת הלקוחות".

לטענתם, "בימי הרחצות הנפרדות, הפארק מגיש אך ורק מוצרים שאינם עברו תהליך בישול או התערבות כלשהי במטבח. באירועים של הרחצות הנפרדות, המטבח סגור".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן