חשיפה: בתמיכת שגרירות ארה"ב - כנס על הדתה והפסקת הריון

בשבוע הבא צפוי להיערך אירוע בנושאים מעוררי מחלוקת לנשים דוברות רוסית ובהשתתפות ארגונים כמו "הפורום החילוני". השגרירות האמריקנית שתומכת בכנס: "פועלים לחזק את הקשרים התרבותיים בין ארה"ב לישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/05/18 17:15 ט בסיון התשעח

חשיפה: בתמיכת שגרירות ארה"ב - כנס על הדתה והפסקת הריון
דיוויד פרידמן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בעוד כשבוע יתקיים בתל אביב כנס מיוחד בנושא דת, הדתה ומגדר עבור נשים דוברות השפה הרוסית. מלבד ארגונים שונים, כמו "ישראל חופשית" ו"הפורום החילוני" שנציגיהם ייקחו חלק באירוע, מי שבמפתיע תומכת בקיום היוזמה זו שגרירות ארה"ב בישראל.

בסוף חודש מאי תערוך עמותת "מורשתנו" אירוע מיוחד בעיריית תל אביב בשם "דת מדינה ומגדר - נשים דוברות רוסית בחברה הישראלית 2018".

בפרסום לקראת הכנס נכתב כי יעלו בו "סוגיות שונות הנוגעות לחיי נשים דוברות רוסית בחברה הישראלית על התפר שבין דת למגדר". בין הנושאים שהמרצות השונות ידונו בו ניתן לציין את סוגית הגיור, נישואין וגירושין, הפסקת הריון ובריאות האישה, זכויות קהילת הלהט"ב ותהליכי הדתה בחברה הישראלית.

הכנס שנתמך על ידי שגרירות ארה"ב

הכנס שנתמך על ידי שגרירות ארה"בצילום: צילום מסך

הדוברות בערב יהיו בין היתר ח"כ קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני, פולינה פנקרטוב מ"הפורום החילוני", ריטה פטרנקו מהמחלקה המשפטית של האגודה לזכויות הלהט"ב וקטיה קופצ'יק מארגון "ישראל חופשית" שלוגו התנועה מופיע בפרסום האירוע.

בסיום פירוט תכני ומועדי הכנס נכתב כי "האירוע נערך בתמיכת שגרירות ארה"ב בישראל". לפניית 'כיפה' על הקשר שבין אופי האירוע לשגרירות האמריקנית נמסר משגרירות ארה"ב בישראל כי היא "תומכת במגוון פרויקטים המחזקים את הקשרים התרבותיים בין ארה"ב לישראל. פעילות המעורבות הציבורית שלנו מקיפה טווח רחב של נושאים כולל העצמת נשים, מנהיגות נוער, יזמות והזדמנויות תעסוקה, אמנות ותרבות, מדע וטכנולוגיה, דיפלומטיה ועוד".

יש לציין כי השגרירות האמריקנית תומכת ולוקחת חלק ביוזמות שונות, כפי שבשבוע שעבר לדוגמה נכח השגריר היהודי אמריקני דיוויד פרידמן בערב מיוחד בבני ברק שנערך לכבוד ילדים עם מוגבלויות. עם זאת, בכנס של "מורשתנו" צפויים לעלות לדיון נושאים חברתיים בעלי גוון פוליטי השנויים במחלוקת ויש כאלה שתהו מה להם ונציגי הבית הלבן בישראל.

למצולמים אין קשר לכתבה. הפגנה לא אלימה נגד הגרעין התורני בעיר

הפגנה נגד הדתה. למצולמים אין קשר לכתבהצילום: ללא קרדיט

מי שמתח ביקורת על תמיכת השגרירות בכנס הוא מנכ"ל "בצלמו - ארגון זכויות אדם ברוח יהודית", שי גליק, שלא אהב את החיבור לאירוע בו ייקחו חלק ארגונים שונים כמו "ישראל חופשית" ו"הפורום החילוני".

לדבריו, "מצער מאוד ששגרירות ארצות הברית בוחרת לתמוך באירוע שבו לוקחים חלק ארגונים פוליטיים, מטעם הקרן לישראל חדשה, אשר פועלים בכל הכוח להיאבק במסורת ישראל ובאחדות העם. ארגונים אלה מפלגים ומסכסכים ואינם ראויים לתמיכה. אני קורא לשגריר ארצות הברית בישראל שהינו איש מאמין לבטל כל קשר וחסות עם מי שנלחם במסורת ישראל".

מ"ישראל חופשית" נמסר כי התנועה "שמחה להצטרף לאירוע שיזם ארגון 'מורשתנו' בנושא נשים דוברות רוסית בחברה הישראלית, שהוא נושא מרכזי בפעילותנו. נשמח מאוד לראות באירוע משתתפות ומשתתפים רבים מהציונות הדתית".

מעמותת "מורשתנו" לא נמסרה תגובה.