חמאס מתכונן? מערך מנהרות חדש נחשף על ידי צה"ל

לפי המידע שיש בידי הצבא, מרבית הפתחים נמצאים מתחת לבתים פרטיים ומבנים ציבוריים. אלוף פיקוד דרום מזהיר: "כל מי שנמצא בבתים הללו מסכן את עצמו ואת משפחתו. אל תנסו אותנו. אנחנו יודעים הרבה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/08/17 07:49 יח באב התשעז

חמאס מתכונן? מערך מנהרות חדש נחשף על ידי צה"ל
תצלומים שחשפו את המנהרות, צילום: דובר צה"ל

צה"ל והשב"כ חשפו לאחרונה מערך מנהרות חדש של ארגון חמאס ברצועת עזה, כשחלק משמעותי מתשתיות ארגון הטרור נמצא מתחת לבתי מגורים ומבנים ציבוריים כמו בתי ספר ומסגדים.

לפי תצלומי האוויר, שחשפו את התשתיות החדשות שהוקמו על ידי חמאס, נראה שהארגון העזתי מתעצם ונערך לסבב לחימה נוסף, זאת למרות הערכות מערכת הביטחון לפיהן בעזה אין אינטרנס להסלים את המצב.

הדמיית פירים ע"י צה"ל

הדמיית פירים ע"י צה"לצילום: דובר צה"ל

מיקום הפירים הנוכחי נועד להקשות על הפצצתם מהאוויר ובתדרוך שהעביר מפקד פיקוד דרום האלוף אייל זמיר הוא הזהיר כי "כל מי שנמצא בבתים הללו מסכן את עצמו ואת משפחתו. מבנים ששימשו כסות לבניית תת-קרקע יהיו חלק מבנק המטרות שלנו והן מטרות צבאיות לגיטימיות".

עוד הוסיף זמיר כי "לפי הערכת המצב שלנו אנו מזהים כי קיימת הרתעה, אך במקביל ממשיך חמאס לעסוק בבניין הכוח למערכה הבאה. המטרה שלנו היא שמירת הרגיעה, חיזוק ההרתעה והענקת זמן לבניית היכולות שלנו אך אנו מבינים שהמצב יכול להשתנות בכל רגע - ואנו ערוכים לשינוי כזה".

אחת מהחשיפות המדוייקות של צה"ל מצביעה על מבנה בן 6 קומות כשבתוך חניון הרכבים התת קרקעי נמצאים פירים למנהרות שמגיעות עד לשטחה של מדינת ישראל.

האלוף זמיר ציין כי ''מבנה אחד בתוך מחנה הפליטים שאטי נבנה בשנתיים האחרונות. יש לנו מידע על מנהרות וכאשר נחליט לתקוף אותן נעשה זאת".

האלוף זמיר משמאל עם הרמטכ"ל

האלוף זמיר משמאל עם הרמטכ"לצילום: פלאש 90. גפן רזניק

עוד גילה מפקד פיקוד דרום כי "אחד המבנים הוא ביתו של עמר מחמד מחמוד חמאד - פעיל חמאס המתגורר עם אביו ואחיו בבית. האיש נשוי עם חמישה ילדים ובתוך המבנה בו הוא מתגורר בבית לאהיא, ישנו פיר כניסה ותשתית תת קרקע של ארגון חמאס המקושר למסגד הסמוך".

יש לציין כי צה"ל נערך להקמת המכשול שאמור לחסום כל אפשרות של כניסה תת קרקעית לשטחי ישראל ומועד השלמתו צפוי להיות בתוך שנתיים, "המכשול הזה נבנה כולו בשטחנו", אמר זמיר, "ועל כן אין שום הצדקה מצד חמאס לפגוע בו".

לסיום הוא שיגר מסר ברור לחמאס לפיו בצה"ל יש מידע רב על פעולות הארגון, "אל תנסו אותנו. אנחנו יודעים הרבה".