חמאס למען הרשימה המשותפת: "משבחים אותם"

ארגון הטרור העזתי הביע תמיכה בחברי הכנסת הערבים שעוררו מהומה בתחילת נאומו של סגן נשיא ארה"ב בכנסת וגילו "התנגדות לנאומו הגזעני של מייק פנס נגד ירושלים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/01/18 07:15 ז בשבט התשעח

חמאס למען הרשימה המשותפת: "משבחים אותם"
מפגינים פלסטינים נגד פנס וטראמפ, צילום: פלאש 90. Nasser Ishtayeh

ארגון הטרור חמאס הביע אמש (שני) תמיכה בחברי הכנסת הערבים מהרשימה המשותפת, על שהפריעו במהלך נאומו של סגן נשיא אכה"ב בכנסת.

"חמאס משבח את תפקידם של החברים הפלסטינים בכנסת ישראל הכובשת בהתנגדות לנאומו הגזעני של מייק פנס נגד ירושלים", כך צויץ בחשבון הטוויטר של הארגון ובהמשך נכתב כי "ירושלים היא בירתה הנצחית של פלסטין".

חברי הרשימה המשותפת מוצאים מהאולם

חברי הרשימה המשותפת מוצאים מהאולםצילום: פלאש 90. גיל יוחנן

כזכור אתמול, מיד עם תחילת נאומו של פנס במליאת הכנסת, הניפו חברי הרשימה המשותפת שלטים נגד ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל. יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין הורה על הוצאתם המידית מהמשכן ולאחר מכן הוא התנצל בפניו של סגן הנשיא. 

ח"כ אחמד טיבי התייחס למהומה שנוצר וכתב בטוויטר כי "הוצאת הח"כים הערבים היא אחת התמונות הדוחות והעצובות שהנפיקה ישראל - פוליטי".

חברו למפלגה, ח"כ דב חנין, התלונן על כך שלא יכול היה להצביע על ההצעות שהועלו לאחר הנאום במליאה, "כי בצעד חסר תקדים, כל סיעת הרשימה המשותפת הורחקה מדיוני המליאה, בגלל המחאה שהייתה בישיבה עם פנס.  ח"כים שרוצים להביע מחאה פוליטית בכנסת מורחקים ואנשים שרוצים לעשות זאת ברחובות נעצרים באלימות. ככה נראית כאן הדמוקרטיה".

פנס נואם לאחר הסערה

פנס נואם לאחר הסערהצילום: פלאש 90. גיל יוחנן

שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף את חברי הכנסת הערבים ואמר כי "נאומו של סגן הנשיא פנס ריגש, עורר השראה והעביר מסר של תקווה לכל עמי האזור. חברי הרשימה המשותפת הוכיחו שוב כי הם נציגי ארגוני טרור בכנסת ישראל. התנהגותם המבישה חשפה לעיני כל את חוסר הנאמנות שלהם למדינה וסמליה. רק אם ערביי ישראל יאפשרו לקולות אחרים לייצג אותם יהיה סיכוי לשלום אמת".

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, הוסיפה כי "נאום סגן הנשיא פנס בכנסת היה רגע היסטורי. את המחאה המבישה של הרשימה המשותפת ישכחו עוד יום, את הנאום הזה יזכרו עוד הרבה שנים".