ח"כ שטרן: אין בעיה שחיילות וחיילים יהיו יחד בטנק

חבר יש עתיד והאלוף לשעבר הביע תמיכה בשילוב נשים ביחידות הלוחמות וגילה כי הוא תומך בפינוי ישובים ביהודה ושומרון, "אני בעד השארתם של גושי ההתיישבות בידינו, אך בהחלט תומך בפשרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/18 10:39 ד באדר התשעח

ח"כ שטרן: אין בעיה שחיילות וחיילים יהיו יחד בטנק
ח"כ אלעזר שטרן, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד התייחס היום (שני) בראיון שנתן ל'ישראל היום' לנושא שילוב לוחמות בצה"ל, לסיבה שהובילה אותו לכנסת, לאפשרות שיפרוש ולהבדלים שבינו לבין ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

"לא הייתי שנוי במחלוקת", הוא ניתח את מעמדו בציונות הדתית עוד מהימים שהיה אלוף בצה"ל וראש אכ"א דעתן מאוד

לדבריו, "נכון שהסתייגתי מההתנתקות והיתה לי ביקורת על ישיבות ההסדר, כי חשוב היה לי שתהיה בהן יותר אינטגרציה, שהן יהיו יותר משולבות בצבא. בזמני, לישיבות ההסדר היו מבחני כניסה ולא כל אחד יכול היה להתקבל".

חה"כ סמוטריץ

שטרן הסביר את ההבדלים בינו לבין חבר הבית היהודי. חה"כ סמוטריץ'צילום: מרים אלסטר פלאש 90

על ההבדלים בינו לבין סמוטריץ' הוא אמר כי "אצלי העיקר הוא עם ישראל ואצלו זו ארץ ישראל. אצלי אין עליונות בין הדמוקרטיה לבין היהדות, אלא הן יחד. נוסף על כך, משום שאמי היא ניצולת אושוויץ, חשוב בעיניי לא פחות מכך ששואה לא תתרחש שוב לעולם, גם הערך של 'חביב אדם שנברא בצלם', כלומר אל תעשה הבדלים בין בני אדם".

שטרן, שכיהן בכנסת הקודמת כחבר התנועה בראשות מיפי לבני, הסביר מדוע פרש ממנה וחבר למפלגתו של יאיר לפיד, "התנועה הלכה יותר מדי שמאלה לטעמי. אני איש מרכז ימין".

מרבית הציונות הדתית, מהשמרנים לליברלים ביותר מתנגדים לשילוב נשים בתפקידי לחימה. האלוף במילואים לעומתם סבור שאין בכך כל בעיה, "לא רק שאינני מתנגד, אני חושב שזה נהדר. זה טוב לצבא ולחברה הישראלית. אינני מקבל את הטענה שלא טוב שחיילות יהיו בתוך טנק עם חיילים כי באותה מידה אפשר לטעון שלא טוב שיהיו יחד באוניברסיטה ובכל מקום ציבורי".

כמי שמגדיר את עצמו כאיש ימין-מרכז הוא תומך בגושי ההתיישבות אך לא פוסל פינוי ישובים, "אני בעד השארתם של גושי ההתיישבות בידינו, אך בהחלט תומך בפשרה". לטענתו מפלגת הבית היהודי לא ממלאת את תפקידה כראוי גם בנושא זה, "התפקיד המרכזי שלנו ושל הבית היהודי היה צריך להיות הזהות היהודית של ישראל, אבל הם רוצים לנהל את המדינה ולא להשפיע על זהותה היהודית".

לוחמת. המצולמת אין קשורה לכתבה

תומך בשילוב נשים לוחמות. המצולמת אין קשורה לכתבהצילום: פלאש 90. אביר סולטן

בהמשך הוא גילה מה הנושא שהניע אותו להיכנס לחיים הפוליטיים, "בגלל נושא הגיור הגעתי לכנסת. לצערי, ישראל הפקידה את מפתחות הכניסה אליה בידי אנשים שחלקם מתנגדים לקיומה. החרדים לא רוצים להיות חברים בממשלה, אבל הם קובעים מי יהיה יהודי ומי לא. לצערי, הנושא הזה לא מעסיק את אנשי הבית היהודי".

שטרן סיפר גם כי הוא אינו נהנה מהעבודה בכנסת וכי אין שבוע שהוא לא שואל את עצמו האם בחר בתפקיד הנכון, "זו כנסת בעייתית. לצערי הרב, רמת חלק מהאנשים בה איננה מהמשובחות. זה מקום עבודה לא כל כך נעים, הוויכוחים ובעיקר ההתלהמות אינם לרוחי. נכון שיש בכנסת גם אנשים נהדרים, אבל יש יותר מדי אנשים שנוכחותם לא מוסיפה לנו כבוד".

עוד הוא אמר כי כי הוא שואל את עצמו "אם להמשיך בפעילות הזו שלוש פעמים בשבוע. בינתיים אין לי הרהורי פרישה אבל לא נולדתי להיות פוליטיקאי". בין הדברים שבהם ירצה לעסוק לאחר שיפרוש הוא ציין "נושאים כמו חינוך, מדיניות פנים, הכרה ביהודים וביהדות התפוצות".