ח"כ רז לבן דהן: "אתה משקר". סגן השר: "את הסגנון הזה תשמור במרצ"

חבר הכנסת ממרצ האשים את סגן שר הביטחון בכך שהוא משקר בנוגע לשני כפרים פלסטיניים בבקעת הירדן. בן דהן לא אהב את הסגנון ואמר: "תתבייש לך". בהמשך הוא הוסיף: "כל האמירות שלך רק מועילות לימין"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/11/17 12:44 כז בחשון התשעח

ח"כ רז לבן דהן: "אתה משקר". סגן השר: "את הסגנון הזה תשמור במרצ"
"תתבייש לך. שמור את הסגנון הזה למרץ". תמונת ארכיון בן דהן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

דיון רגיל בכנסת שעסק בנושא אחד התפתח מהר מאוד לעימות קולני בין בנושא אחר בין סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן מהבית היהודי לח"כ מוסי רז ממרץ שבמהלכו טען כי סגן השר משקר.

במהלך נאומו של בן דהן, שעסק בנושא נגישות מערת המכפלה, ביקש ח"כ דב חנין מהרשימה המשותפת את רשות הדיבור בנוגע לשני כפרים פלסטיניים בצפון בקעת הירדן שתושביהם קיבלו צו הריסה של בתיהם.

"אדוני סגן השר", הוא אמר, "בצפון בקעת הירדן עומד להתרחש עוול מאוד גדול. יש שם שני כפרים פלסטיניים קטנים, אום ג'מיל ועין אל חילווה, והמשפחות בכפרים האלה קיבלו בימים האחרונים צו שאומר שעד יום ראשון יהרסו להם את מבני המגורים.... המשפחות האלה חיות באזור דורות..."

סגן שר הביטחון דחה את טענותיו של ח"כ חנין וטען כי דבריו לא נכונים, "אני רוצה להזכיר לך – אתה לפעמים קובע עובדות באמירת פה, שאין להן שום קשר. תצלומי האוויר מוכיחים ששני הכפרים הללו לפני מספר שנים לא היו שם, אז אל תגיד לי שהיו שם דורות. זו המצאה".

https://www.youtube.com/watch?v=_H8aBubyZyg&feature=youtu.be

ח"כ מוסי רז, שהחליף לאחרונה את זהבה גלאון בכנסת מטעם סיעת מרץ, התערב ושאל בציניות: "הם באו ממאדים?". חבר הבית היהודי לא נשאר חייב וענה: "יכול להיות. חסרים כאלו? אתה אולי לא מכיר את המציאות, חבר הכנסת רז, אבל אני אלמד אותך מה קורה ביהודה ושומרון. יש רשות פלסטינית שמשלמת כסף לאנשים לצאת מתוך ישובים ולתפוס שטחי C רק כדי לצמצם את הריבונות של מדינת ישראל בשטחי C".

ח"כ רז לא קיבל את התשובה ואמר: "אתה לא תספר לי סיפורי סבתא. אתה עומד על הדוכן ומשקר". סגנון דיבורו הכעיס את סגן השר שהטיח בחברו למליאה: "מה אמרת? אני משקר?...תתבייש לך. זה לא סגנון...ח"כ מוסי רז, אתה חבר הכנסת. את הסגנון הזה תשמור במרצ, לא כאן. שמעת? כל האמירות שלך רק מועילות לימין".