ח"כ סמוטריץ על הסרת המגנומטרים: התקפלות וכניעה לטרור

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה כי החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להסיר את המגנומטרים מהר הבית היא "החלטה מצערת". סגנית שר החוץ: "החלטה מוטעית". צפו בהסרת המגנומטרים בלילה לאחר החלטת הקבינט

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/17 10:02 ב באב התשעז

ח"כ סמוטריץ על הסרת המגנומטרים: התקפלות וכניעה לטרור
בצלאל סמוטריץ', צילום: Miriam Alster/FLASH90

התגובות מימין להחלטת הקבינט המדיני בטחוני הלילה להסיר את המגנומטרים והמצלמות שהותקנו בהר הבית במהלך שבוע שעבר, מגיעות בעיקר מצד אלו שמתנגדים להסרתם.

https://youtu.be/KQI5VlzIZ8g

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה כי החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להסיר את המגנומטרים מהר הבית היא "החלטה מצערת. לא צריך להיות מומחה בביטחון כדי להבין שלמגנומטר יש אפקט התרעתי ובטחוני". סגנית שר החוץ אמרה לרשת ב': אני לא מבינה למה הוסרו גלאי המתכות. מדובר בהחלטה מוטעית".

גם ח"ג בצלאל סמוטריץ תקף הבוקר את החלטת הקבינט ואמר: "הורדת המגנומטרים היא התקפלות וכניעה לטרור".

חברתו לבית היהודי, יו"ר הסיעה ח"כ שולי מועלם-רפאלי הצטרפה לביקורת ואמרה כי "החלטת הקבינט קשה וכולנו עוד נצטער עליה".

לדבריה, "הממלכה הירדנית, שזקוקה לישראל הרבה מעבר למה שאנו זקוקים לה, הורידה אותנו על ארבע. הפלסטינים, ובהם התנועה האיסלמית , הוכיחו לעצמם שניתן להגיע להישגים באמצעות התפרעויות וטרור".

בהמשך היא ציינה כי "מעל הכל יש כאן הכרזה שאנחנו לא הריבון בהר הבית - המקום שבגללו הוקמה המדינה היהודית דווקא כאן ולא באוגנדה". מועלם הקפידה להזכיר את השרים שהתנגדו למהלך, "שרי הבית היהודי בקבינט יחד עם השר אלקין , הבינו בדיוק את המשמעויות והתנגדו להסרת המגנומטרים, ולצערנו היו בדעת מיעוט".

"ההנהגה התקפלה וסיפקה ניצחון לטרור ולאלימות. מנהיגות נבחנת ביכולת לקבל החלטות נכונות וטובות לטווח הארוך גם אם הן לא פופולריות בטווח המיידי.  החלטות בתחום הביטחון נמדדות בטווח הארוך ולא בטווח המיידי של כאן ועכשיו. כעת הערבים מבינים שטבח במשפחה יהודית היה כדאי ויכול לקפל אותנו". אמר ח"כ סמוטריץ'.

 

סמוטריץ' צפה כי הפגיעה בהרתעה תפגע בטווח הארוך בבטחון האזרחים: "פיגוע רצחני של מחבל נתעב ואיומים בהמשך האלימות שינו את מדיניות ישראל וקיפלו את ראש הממשלה והקבינט. המסר לרחוב הערבי ולמחבלים ברור: הטרור משתלם. החלטות שמתקבלות מתוך הסתכלות קצרת טווח מעודדות פיגועים רצחניים בעתיד ואנו נשלם חלילה בדם רב על החולשה שהפגינה ההנהגה היום.הפוליטיקאים העדיפו הלילה לקנות שקט קצר טווח שירשם על שמם במחיר פגיעה אנושה בכח ההרתעה ומשכון  העתיד הביטחוני שלנו - שאיתו יצטרכו להתמודד מי שיבואו אחריהם".

סמוטריץ הוסיף לסיום כי הוא "שמח על גילוי המנהיגות של השרים בנט שקד ואלקין שעל פי הפרסומים העדיפו את האינטרס הביטחוני על פני הפופוליזם והצביעו נגד מהלך הכניעה".                        

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן