ח"כ סמוטריץ' על ההאשמות נתניהו-אלשיך: "רעידת אדמה"

חבר הבית היהודי התייחס לעימות בין ראש הממשלה למפכ"ל ובמכתב ששלח ליו"ר ועדת הפנים דרש לחקור את הנושא "כל מי שמדינת ישראל יקרה לו אמור לא לישון טוב בלילה לנוכח הדברים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/02/18 08:33 כז בשבט התשעח

ח"כ סמוטריץ' על ההאשמות נתניהו-אלשיך: "רעידת אדמה"
בצלאל סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי שיגר אמש (ראשון) מכתב ליו"ר ועדת הפנים יואב קיש בדרישה לכנס דיון דחוף על רקע הראיון של מפכ"ל המשטרה בתכנית "עובדה" עם אילנה דיין.

"אני מניח שגם אתה, כמוני וכמו מרבית אזרחי ישראל", כתב סמוטריץ' לח"כ קיש מהליכוד, "צפית בשבוע שעבר בדאגה רבה בתכנית עובדה עם מפכ"ל המשטרה, שנסובה בעיקר סביב חקירות ראש הממשלה".

לדבריו, "כל מי שמדינת ישראל יקרה לו אמור לא לישון טוב בלילה לנוכח הדברים שעלו בתכנית. עצם פרסום הראיון בעיתוי הזה, ההאשמות ההדדיות והסערה הציבורית שנוצרה בעניין, יוצרים תחושה לא נוחה, ואולם תוכן הדברים מטריד ולא נותן מנוח. בין אם הדברים שייחס המפכ"ל לסביבתו של ראש הממשלה נכונים ובין אם לא זו לא פחות מרעידת אדמה. כך או כך מן הראוי שהדברים יבדקו לעומק".

מתקפות הדדיות. נתניהו ואלשיך

דרישה לחקור את המתקפות ההדדיות. נתניהו ואלשיךצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

כזכור, בשבוע שעבר פורסם ראיון של ניצב רוני אלשיך, שהעיתונאית אילנה דיין התלוותה אליו במשך כשנה. במהלך התכנית נשמע המפכ"ל כשהוא אומר כי נשלחו חוקרים פרטיים לעקוב אחר החוקרים שאמונים על חקירות ראש הממשלה, תוך שמדבריו עלה ברמז כאילו נתניהו עצמו שלח אותם. ראש הממשלה דחה את הדברים וכינה אותם "רמיזות חצופות והזויות"

סמוטריץ' משוכנע שחילופי הדברים וההאשמות מהוות "פגיעה באמון הציבור" ועל כן בפנייתו לח"כ קיש הוא ביקש לחקור את הנושא, "אני סבור שהכנסת, האמונה על הפיקוח על הרשות המבצעת, אינה יכולה לשבת בשקט לנוכח התרחשויות אלה ומתבקש כי הכנסת תדון ותתייחס לכך. כשלעצמי אני סבור כי נדרשת כאן וועדת חקירה בלתי תלויה שתהפוך כל אבן ותגיע לחקר האמת".

עוד הוא כתב כי "כשלב ראשון אבקשך לכנס בדחיפות את וועדת הפנים שבראשותך לדיון בעניין, בכדי לשקול בכובד ראש את המשך הצעדים שעל הכנסת לנקוט. אבקשך לזמן את הנוגעים בדבר ממשטרת ישראל, את נציגי היועמ"ש לממשלה, וכן את יועמ"ש הכנסת בכדי שניתן יהיה לעמוד על האפשרויות העומדות בפנינו כחברי כנסת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן