ח"כ מרגי קרא: לעצור את המסעות לפולין

על רקע הצעת החוק הפולנית, קרא יו"ר ועדת החינוך להפסיק את משלחות התלמידים. בתוך כך, השר בנט הודיע כי יורחבו מערכי השיעור בנושא מעורבות האוכלוסייה המקומית בשואה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/18 11:20 יג בשבט התשעח

ח"כ מרגי קרא: לעצור את המסעות לפולין
יעקב מרגי, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

יו"ר ועדת החינוך בכנסת, ח"כ יעקב מרגי, פנה היום (ב') לשר החינוך, נפתלי בנט, וביקש ממנו לעצור את מסעות הנוער לפולין. בקשתו של מרגי הגיעה בצל הסערה סביב הצעת החוק שאושרה ביום שישי בבית התחתון בפרלמנט הפולני, שקורא להטיל עונש מאסר על מי שייחס לפולין אחריות לשואה.

במהלך ישיבת הוועדה הביע מרגי את התנגדותו למסעות, שמרחיבות לדעתו את הפערים בין שכבות שונות באוכלוסייה ואינן הולמות בגיל 17. מרגי נגע גם בהתלהמות ובשיח הלא מכבד בתוך ישראל. לדבריו, "אנשים אצלנו מתבלבלים ושולחים אנשים למשרפות וגם ממשלת פולין התבלבלה עם החוק המבזה שלה". בדבריו רמז מרגי להתבטאויותיו של היוצר דודו אלהרר כלפי הסופר עמוס עוז.

בתוך כך, השר בנט הודיע כי על רקע הצעת החוק הפולנית, יורחבו מערכי השיעור בנושא מעורבות האוכלוסייה המקומית, כולל פולין, בשואת העם היהודי.

בנט אמר כי "עובדה היסטורית היא שפולנים רבים סייעו לרצח יהודים, הלשינו, הסגירו, רצחו בעצמם יהודים בזמן השואה, ואף לאחריה. אכן המושג 'מחנות השמדה פולנים' אינו מדויק שכן מדובר במחנות השמדה גרמנים על אדמת פולין. אבל, כאמור, אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש לא מעט פולנים ששיתפו פעולה עם הנאצים - ועלינו לוודא כי תלמידי ישראל מכירים את המציאות כפי שהתרחשה.

"את עובדות אלה יש ללמד ולהשריש בדור הצעיר. על כן, הוריתי למערכת החינוך להקדיש שעתיים כבר השבוע ללימוד הנושא", הוסיף