ח"כ לוי-אבקסיס תקים מפלגה עם עדינה בר שלום?

בין חברת הכנסת לקבוצה בשם "בשביל ישראל", אליה משתייכת בתו של הרב עובדיה יוסף, מתנהלים מגעים שעשויים להבשיל לכדי ריצה משותפת לכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/18 17:03 כד בטבת התשעח

ח"כ לוי-אבקסיס תקים מפלגה עם עדינה בר שלום?
לוי-אבקסיס, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס מנהלת מגעים עם קבוצה בשם "בשביל ישראל", שהחליטה השבוע על הקמת מפלגה חדשה שתרוץ בבחירות הקרובות, כך פורסם היום (ה') בוואלה. בקבוצה חברים שני שמות מוכרים שנחשבים למחוזרים במערכת הפוליטית: בתו של הרב עובדיה יוסף הרבנית עדינה בר שלום, וראש עיריית ירוחם מיכאל ביטון.

בגלובס פורסם כי בר שלום, שהתנתקה מש"ס בשנה שעברה, קיבלה בנובמבר האחרון הצעה להתמודד עם מפלגתו של יאיר לפיד "יש עתיד". ביטון, ראש עיריית ירוחם מאז 2010, נחשב לשם בולט במפלגת העבודה, וההערכה היא שבהמשך הוא יעבור לפוליטיקה הארצית.

קבוצת "בשביל ישראל" החלה לפעול לפני כמה חודשים, ואתמול התקיים בלוד מפגש שבו התקבלה החלטה על התמודדות כמפלגה בבחירות הבאות. גורמים המעורים בדיונים אמרו לוואלה כי הקבוצה מתכוונת לקבל החלטה בדבר התמודדות עצמאית, אך נבחנת האפשרות לחבירה עתידית ללוי-אבקסיס. אנשי הקבוצה נפגשו גם עם שר הביטחון לשעבר משה יעלון, ונבחנת גם האפשרות לחבור בהמשך למפלגות קיימות בהסכמי ריצה משותפת.

מלשכתה של ח"כ לוי-אבקסיס נמסר בתגובה: "אנו שמחים על ההתעניינות הרבה במפלגה החדשה בראשותה. ח"כ לוי-אבקסיס מקבלת פניות רבות ונפגשת עם אנשים ראויים וטובים במטרה להפוך את החזון בדבר מפלגה ערכית וחברתית למציאות. נשמח לעדכן כאשר החלטות רשמיות יתקבלו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן